חדשות בארץ

האב השכול במכתב ללוחמים ששירתו עם בנו: "אם אתם אחים של איתן, אתם הבנים שלנו"

דוד פיש איבד את בנו איתן הי"ד ב-4 בדצמבר בלחימה בעזה. "המלחמה תסתיים בניצחון בעזרת השם, אתם תמצאו אהבה ותולידו ילדים. בשבילם אתם נלחמים כעת", כתב לחבריו של הבן

סרן איתן פיש הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סרן איתן פיש הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

דוד פיש, אביו של סרן איתן פיש הי"ד שנהרג ב-4 בדצמבר בקרב בדרום הרצועה, שלח מכתב מרגש לחבריו לנשק מגדוד 53. כך דווח היום (ראשון) בחדשות 12. מטרת המכתב, כדברי האב השכול, לחזק את רוחם של הלוחמים שאיבדו ביממה אחת 4 לוחמים ומפקדים ונדרשים להמשיך ולהילחם למרות הכאב הגדול.

פיש כתב לחבריו של הבן: "ביום שני 4 בדצמבר איבדנו את איתן, בן יקר ואהוב. באותו היום אתם איבדתם 4 חברים ומפקדים: איתן, תובל, יקיר ויהל. הייתם להם 'אחים לנשק' באופן המילולי והמעשי ביותר. אז אם אתם אחים של איתן, אתם גם הבנים שלנו".

האב השכול הוסיף: "אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להאט קצת את קצב החיים ולנסות לעכל את מה שקרה, אבל אתם לא יכולים להרשות זאת לעצמכם. כעת אמצע הלחימה ואסור לכם לעצור את התנופה. אני מציע לכם לעצור רק לדקה או שתיים ולחשוב על הרגע שאחרי המלחמה. רובכם עדיין לא אבות לילדים. המלחמה תסתיים בעזרת השם בניצחון מלא על כוחות הרשע של החמאס ואתם תקימו משפחה ותולידו ילדים. מאחל לכם הרבה ילדים. אולי תקראו לאחד הבנים שלכם איתן, או תובל, או יקיר, או יהל, או כל שם אחר שתבחרו. בשביל אותם הילדים אתם נלחמים כעת".

"מאחל לכם שיהיו להם חיים בטוחים ויוכלו לגדול בשלווה בחיפה ובקריית שמונה, בקיבוץ דפנה ובקצרין, בתל אביב ובירושלים, בבארי ובכפר עזה, בגוש עציון ובפדואל. בכל מקום בארץ ישראל. והם יספרו לילדיהם על הגבורה שלכם במלחמה הכול כך צודקת".

בסיום המכתב הוסיף פיש מתוך כאבו האישי: "איתן כנראה מביט בכם מהשמים עם החיוך העדין שלו שהכרתם והרבתם לספר לנו עליו, יחד עם תובל, יקיר ויהל, וגאים בכם על גבורתכם ונוסכים בכם את רוח הניצחון. גם אני גאה בכם ושולח לכם חיבוק חזק ואוהב".

סרן איתן פיש שירת כקצין שריון ונפל בקרב בעומק הרצועה. משפחתו סיפרה עליו כי היה "ילד, אח ודוד עדין ורגיש. חכם וחברותי, אומן מוכשר ונשמה גדולה. קצין ומפקד, מקצועי ונחוש. הוא יצא להגן על עמו, ארצו ומדינתו. באחדות ישראל, בבניין הארץ ובניצחון על אויבינו ננוחם". איתן למד בישיבת ההסדר בירוחם. הוא היה האחיין של עדו זולדן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני 16 שנים.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה