חדשות בארץ

החטופה ששוחררה: "חברות שלי איימו על התלמידים שלא יגידו לידי שום דבר לא במקום"

מיאה ליימברג, שחזרה הביתה יחד עם כלבתה, מוכרת כמעט בכל בית בישראל. כעת היא מספרת כי לא שמעה רדיו בשבי: "כמה שחשוך, חשובה התקווה"

מיאה ליימברג (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)מיאה ליימברג (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

מיאה ליימברג, 17, שוחררה לאחרונה משבי חמאס. היא ביקרה עם אמה, גבריאלה, את דודה בקיבוץ ניר יצחק ונחטפה ב- באוקטובר. השחרור הגיע 53 ימים אחרים, יחד עם כלבתה בלה.

לחדשות 12 היא סיפרה על הרגעים בהם יצאה מהשבי. היא סיפרה כי "לא התכוונתי לעשות רושם לכל המדינה, אבל כשראיתי את זה אחר כך בחדשות וחשבתי... זאת אני?". על החיים החדשים שלה בישראל אמרה: "זה היה מאוד מוזר כי זה באמת מרגיש כמו יקום אחר. זה מרגיש כל כך משונה. זה די לא נתפס, פשוט לעבור מכל הזמן יריות ופצצות וזה, לחיים רגילים, הולכים לבית ספר, הולכים לעבוד, יש תחבורה".

"אני הכי דואגת לאנשים שעדיין שם. אני מנסה להשאיר את זה מאחורה", הוסיפה ליימברג על המורכבות של השבויים שעדיין נמצאים במנהרות חמאס. היא סיפרה כי הצליחה לתפקד למרות תקופת השבי, שהיא חזרה לשגרה והיא עם הפנים קדימה. "חברות שלי איימו על כל התלמידים בבית הספר שלא יגידו לידי שום דבר לא במקום. מההתחלה החברים אמרו לי: 'אם את רוצה לדבר - נדבר, אם את לא רוצה לדבר - לא נדבר'".

"הגישה שלי לכל הדבר הזה, בעיקר שיש עדיין אנשים שם, זה - אני רוצה להשאיר את זה שם ולהמשיך ולהחזיר את כל מי שעדיין שם, וכשכולם יחזרו, אז נדבר", היא סיכמה והוסיפה כי לא שמעה רדיו או טלוויזיה בזמן שהוחזקה בעזה, למרות שחלק מהחטופים כן. "אני מקווה שההדהודים של הצעקות של העם יגיעו אליהם. עד כמה שחשוך, באמת חשובה התקווה וחשוב הכוח של העם ואין שום זלזול, אבל גם חשוב לדעת שעדיין יש מלחמה, עדיין יש אנשים בעזה וצריך להחזיר אותם. עכשיו".

תגיות:חטופיםמיאה ליימברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה