חדשות בארץ

שני תושבי המרכז נאשמים בגניבת כלי רכב מנרצחים ומפונים בעוטף

חקירה במשטרת מרחב הנגב הובילה למעצרם של שני הנאשמים שניצלו את המצב בקיבוץ בארי ובאמתלא של סיוע לתושבים גנבו את כלי הרכב. תיכננו להעביר את המכוניות לסוחרי רכב ברשות הפלסטינית

כלי הרכב שגנבו הנאשמים (צילום: דוברות משטרת ישראל)כלי הרכב שגנבו הנאשמים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא

בסיומה של חקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב, בגין גניבות כלי רכב מיישובי עוטף עזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל", הגישה היום (ראשון) יחידת התביעות של מרחב הנגב כתב אישום נגד 2 נאשמים, תושבי חולון וברקת. השניים היו מעורבים בגניבת רכבים שהיו בחזקתם של משפחות שפונו מיישובי העוטף, ושחלקן נרצחו על ידי מחבלי החמאס.

מאז הטבח האכזרי בשביעי באוקטובר נעצרו לא מעט חשודים במעשי ביזה וגניבה באתר המסיבה הרצחני ליד רעים וביישובי העוטף. בשל ריבוי המקרים הורה מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, לטפל בתופעות פשיעה ועבירות רכוש שמבצעים עבריינים המנסים לנצל את המצב הביטחוני בגזרת עוטף עזה.

במסגרת הפעילות נפתחה חקירה עם קבלת דיווח בחודש אוקטובר על גניבות של מספר כלי רכב מיישובי עוטף עזה, אשר היו בשימוש משפחות שחלקן פונו וחלקן נרצחו. לפני כחודש ביצעו כוחות משטרה של בילוש ימ"ר נגב ולוחמי מג"ב את מעצרם של שני החשודים.

על פי כתב האישום פעלו הנאשמים במסווה של מתנדבים, כחלק מפעילות שמטרתה לסייע לחיילים ולאזרחים במשימות לוגיסטיות שונות, שכללו בין היתר העברת ציוד וגרירת רכבי מחבלים שנותרו בשטח יישובי העוטף. במסגרת הפעילות קשרו הנאשמים קשר לגנוב רכבים שנותרו בשטח קיבוץ בארי ולהעבירם לשטחי הרשות הפלסטינית. זאת תוך ניצול פעילותם בגזרה וניצול הגישה שניתנה להם להיכנס לתוך שטח צבאי סגור, תוך שהם מסתייעים במתנדבים נוספים שפעלו בגזרה ללא ידיעתם בדבר ביצוע העבירות על ידי הנאשמים.

לצורך ביצוע העבירות העמיסו הנאשמים את הרכבים הגנובים על גבי משאית גרר, שהיה בבעלות חברת גרירה של אחד הנאשמים, וגנבו חמישה רכבים שהיו שייכים למשפחות מהקיבוץ.

עם סיומה של החקירה הוגש היום כתב אישום נגד הנאשמים ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. כמו כן הוגשה בקשת חילוט משאית הגרר ורכב לנד קרוזר, שעל פי החשד שימשו את המעורבים בביצוע העבירות.

תגיות:גנבי רכבמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה