חדשות בארץ

פגישה מרגשת: שני קציני משטרה שנפצעו קשה פגשו את חובשי מד"א שטיפלו בהם

שוטרי תחנת שגב שלום, קצין המבצעים פקד אור יוסף וקצין המודיעין והבילוש פקד יוני דסקלו, נפצעו קשה בקרבות שניהלו בשביעי באוקטובר ביישובי העוטף. לאחר שמצבם התייצב ועברו לשיקום, הם פגשו לראשונה את הפראמדיקים שהצילו את חייהם

השוטרים שנפצעו ואנשי מד"א (צילום: דוברות מד"א)השוטרים שנפצעו ואנשי מד"א (צילום: דוברות מד"א)
אא

במהלך הקרבות שהתנהלו בשביעי באוקטובר, נפצעו באורח קשה שוטרי תחנת שגב שלום, קצין המבצעים פקד אור יוסף וקצין המודיעין והבילוש פקד יוני דסקלו. חייהם ניצלו הודות לפעילות של צוות מד"א מוסק שהבחין בהם פצועים בשטח, ייצב את מצבם ופינה אותם לבית חולים. היום (ראשון) הותר לפרסום תיעוד של המפגש המרגש בין השוטרים למציליהם. הפגישה נערכה במתחם המסוקים של מד"א בדרום הארץ.

"כשסיימתי משמרת לילה התחילו האזעקות הראשונות. בעקבות המספר החריג של האזעקות הבנתי שמתרחש משהו חריג" משחזר פקד יוני דסקלו: "התחלתי לקבל דיווחים על מה שקורה בשדרות ובאופקים ויצאתי לכיוון. מס' דקות לאחר מכן פגשתי באור, והייתה לנו ההיתקלות הראשונה עם מחבלים - קרב יריות. בדרך לאופקים הייתה היתקלות נוספת. אחרי שהופסק הירי, חילצנו עוד ועוד פצועים מהאזור, אך כשנכנסנו ליישוב רעים כדי להמשיך בפעולות החילוץ, שמענו פיצוץ מאוד חזק והבנו שמדובר ב- RPG. ידענו שאם נישאר בתוך הרכב אנחנו נמות וקיבלנו החלטה לצאת החוצה, לתפוס מחסה ולנהל משם את הקרב מול המחבלים, במהלכו נפגענו מירי ומרסיסים. אני נפגעתי מכדור בבטן, ואור נפגע בגפיים".

פקד יוסף אור: "חילצנו את עצמינו לכיוון אופקים, שם עצרנו ונופפנו בידיים לניידת טיפול נמרץ של מד"א שחלפה ונעצרה לידנו, ניסים הפראמדיק רץ אלינו ומיד טיפל בנו והעלה אותנו לניידת".

פראמדיק מד"א ניסים סאסי סיפר על הרגע בו פגשו את אור ויוני: "תוך כדי שהתחלנו לטפל בהם, הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ובמקביל דיווחתי למוקד מד"א על מצבם. ידעתי שהמצב הרפואי שלהם לא מאפשר לפנות באמבולנס לסורוקה וביקשתי לחבור עם מסוק מד"א בצומת בית קמה. אלו היו רגעים דרמטיים, לאורך כל הדרך נלחמנו על חייהם. במהלך הפינוי יוני אמר לי שהוא הולך למות, החזקתי לו את היד ועניתי לו 'פה אתה לא הולך למות, לא במשמרת שלי'. לראות אותם פה היום כשהם הולכים על הרגלים רק ממחישה לי כמה המלחמה עליהם בתוך הניידת הייתה חשובה. חששתי לחיים שלהם ואני מתרגש לפגוש אותם שוב".

פראמדיק מוטס במד"א ד"ר שפיר בוטנר סיפר כי כשנחת המסוק בבית קמה היה צורך להביא אתה שוטרים הפצועים במהירות לבית החולים. אלא שכל בתי החולים דווחו על עומס הגעת נפגעים ועל קושי למצוא מקום נחיתה במנחתים של המרכזים הרפואיים. הצוות הרפואי המוטס החליט לפנות לבתי החולים בירושלים תוך שהוא ממשיך להיאבק בתוך המסוק על חיישני קציני המשטרה.

בוטנר: "אלו היו רגעים קריטיים של מלחמה על חייכם. יוני היה עם פגיעת בטן והיו צריכים לעצור את הדימום וכל הזמן אמרנו לו אל תרדם. אתה תחייה. תלחם. העניין היה שלא היה מנחת פנוי אז בסוף החלטנו לנחות בכנסת. לשם הגיעה ניידת טיפול נמרץ שהעבירה את השניים לבית החולים הקרוב".

פראמדיק מוטס במד"א, רמי מילר סיכם: "אנחנו נלחמים ונאבקים על כל מטופל. כל המחשבה על מי ישרוד או חלילה לא ישרוד – אנחנו משאירים מחוץ לשיקולים שלנו. היום, יותר מחודשיים וחצי אחרי השבת השחורה, בה נלחמנו על חייהם של יוני ואור, מרגש אותי מאוד להיות כאן איתם, קציני משטרה אמיצים, שנפצעו באורח קשה ועומדים על הרגלים ומחייכים. זה מרגש מאוד, לשנייה לא הפסקתי לחשוב עליהם".

תגיות:פצועי מלחמהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה