חדשות בארץ

תיעוד: המפקדה התת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה, ממנה חולצו גופות חטופים

כוחות צה"ל השלימו מבצע רחב לפירוק המפקדה התת-קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה חולצו גופותיהם של חמישה חטופים. לאחר חילוץ הגופות השמידו לוחמי צה"ל את המפקדה

אא

לוחמי יהל"ם במנהרת חמאס (קרדיט: דובר צה"ל)

בשבועות האחרונים, כוחות צה"ל, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 551 באוגדה 162, השיגו אחיזה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'באליה – אחד ממרכזי הכובד של חמאס ברצועה. הלחימה במחנה הפליטים כללה קרבות עזים, במסגרתם חוסלו מחבלים רבים ואותרו מאות אמצעי לחימה. 

במסגרת הפעילות, ובעקבות מודיעין מקדים, חשפו הכוחות - בשיתוף עם היחידה הרב מימדית ויחידת יהל"ם - רשת מנהרות אסטרטגית ששימשה כמפקדה הצפונית של החמאס בעזה. המפקדה התת-קרקעית כוללת שני מפלסים - הראשון בעומק של כ-10 מטרים, והשני בעומק של עשרות מטרים.

רשת המנהרות כללה הסתעפויות רבות, ושימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים. בעומק המפקדה הצבאית נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. רשת תת-קרקעית עברה מתחת לשטח בית ספר ובית חולים, תוך שימוש בהם כמגן.

בריכוז מאמץ מודיעיני, בהובלת יחידה 504 באגף המודיעין, הלוחמים איתרו וחילצו את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר והביאו אותם לקבורה בקבר ישראל: רס"ב זיו דדו, סמל רון שרמן, רב״ט ניק בייזר, עדן זכריה ואליה טולדנו. הי"ד. 

מבצע להשבת גופות חטופים (קרדיט: דובר צה"ל)

בתום המשימה השמידו הכוחות את המפקדה התת-קרקעית. בצה"ל ציינו כי "השמדת המפקדה בג'באליה הוא חלק ממאמץ הטיפול בתשתיות המנהור של חמאס ופגיעה במפקדיו הבכירים וביכולותיו האסטרטגיות. מאמץ זה נמשך כל העת, וכעת הוא מתבצע גם בחאן יונס ובדרום הרצועה".

השמדת המפקדה התת-קרקעית (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:עזהצה"למנהרת טרורחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה