חדשות בארץ

אחרי שיצאו נגד חמאס: העזתים יוצאים גם נגד אונר"א

ארגון הטרור משתמש בהם כמגן אנושי מפני תקיפות צה"ל, בוזז את הסיוע ההומניטרי המיועד להם, וכעת מתברר שגם אונר"א שותפה לפשע ומפגינה יחס לא הוגן ומזלזל

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

אחרי שיצאו לאחרונה בקריאות פומביות נגד חמאס, העזתים ממשיכים לתקוף – הפעם את אונר"א.

יותר מחודשיים וחצי מאז תחילת המלחמה, והמצב של העזתים הולך ומחמיר. ארגון הטרור משתמש בהם כמגן אנושי מפני תקיפות צה"ל, בוזז את הסיוע ההומניטרי המיועד להם וכעת מתברר שגם אונר"א שותפה לכך.

התושבים מרגישים כי אונר"א מתנהלת אליהם בזלזול. הם טוענים כי בארגון משקרים למפונים שמגיעים מחאן יונס ומספקים להם שלוש קופסאות טונה וחבילת פול, כשחמאס בוזז מהמשאיות את המזון המיועד להם. "ביקשתי מהמשטרה לבדוק את הסוחרים בשווקים שגונבים אוכל ישירות ממשאיות הסיוע ומוכרים אותו במחירים מופקעים, וגם לפקח על נציגי אונר"א", אמר תושב מקומי, שטוען למעשה כי לוקחים להם את המזון ומוכרים אותו במחירים גבוהים מאוד. על פי דיווחים שונים, בימים האחרונים החל להתפתח שוק שחור בעזה לרכישת מוצרים במחירים מופקעים.

גם צעירים עזתיים יוצאים נגד חמאס. אחד מהם פנה למנהיגי חמאס דרך ערוץ אל-ערביה הסעודי ואמר: "איך ייתכן כי כבר תוך כמה ימים מפרוץ המלחמה. האזרחים חיו ברעב כבד, אף על פי שהמלחמה תוכננה במשך שנים? איך לא חשבתם על החזית הפנימית לטובת האזרחים? איך לא דאגתם שיהיה לאזרחים אוכל? לא מספיק הטרור שאנחנו עוברים, עכשיו אתם, חמאס, מפעילים טרור נגד הדעות שלנו ומעבירים ביקורת על מה שאנחנו אומרים?".

"זה ברור כי לתושב העזתי אין חשיבות והוא חסר ערך. אנחנו תוהים איזה צירוף מקרים כשכל חברי הלשכה המדינית ללא יוצא מן הכלל עזבו את הרצועה ואין כאן אף אחד מהם", תקף הצעיר.

בכיר חמאס חוסאם בדראן, שהתראיין לערוץ הסעודי אל-ערביה, נשאל על ידי המגישה: "האם התחלת לשמוע על ירידה בפופולריות של חמאס ברצועה בשל הסבל? אנחנו לעיתים שומעים ביקורת שלא נשמעה בפומבי בעימותים הקודמים. האם אתה מבחין בכך?". בדראן השיב: "ראשית, מעולם לא הפריעה לנו ביקורת, לא בשלב הזה ולא באחרים. אך העובדות והראיות מוכיחות שהפופולריות של חמאס גדלה והוכפלה ברצועת עזה, בגדה ובכל מקום שנמצאים בו פלסטינים".

תגיות:אונר"אחרבות ברזלחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה