חדשות בארץ

מה צה"ל שואף לעשות בצפון הרצועה אחרי המלחמה? הנה התשובות

לפי הכתב ניר דבורי, המטרה היא להקים גוף בצפון הרצועה שיורכב גם ממקומיים ויהיה אחראי על חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועה. נתניהו מרוצה מקצב ההתקדמות של צה"ל

(צילום: Chen Schimmel/flash90)(צילום: Chen Schimmel/flash90)
אא

סוף השבוע האחרון היה לא קל עבור צה"ל: 13 חיילים נפלו בקרבות. מצבו של חמאס אמנם קשה מאוד, אבל המחבלים עדיין יוצאים ממקומות מסתור ויורים טילי נ"ט או טילי אר.פי.ג'י, וכך נהרגים חיילים.

לפי דיווח של כתב חדשות 12, ניר דבורי, צה"ל מנסה לבצע הערכה מחדש של ההחלטות הצבאיות. כך, למשל, בכירי צה"ל שוקלים האם נכון לנסוע בהאמר באזור ממולכד ולא ברכב משוריין, שמצמצם אפשרות לפגיעה במקרה של מטען. בנוסף, דבורי מדווח כי צה"ל מנסה לנקוט משנה זהירות בכניסה לבתים כאשר יש מידע שהם ממולכדים, דרך המודיעין.

עוד הוא מסביר כי "מספר הנפגעים בסוף השבוע האחרון לא מעיד על כך שצה"ל מנסה להזדרז כדי להגיע להישגים בישורת האחרונה של הלחימה העצימה. הקרבות עצמם הם עזים, והם מתמקדים במרכז ובדרום הרצועה - שם עדיין נמצאים הכוחות בתהליך השתלטות, בהבקעת קווי הגנה של האויב שנערכו לכך זמן רב קודם לכן".

מה שקורה בצפון הרצועה הוא דבר אחר לגמרי. העובדה שהמלחמה החלה בדרום הרצועה ועברה צפונה, הובילה לכך שיש עדיין הרבה מאוד עבודה באזור, אך ישראל מנסה למנף את המצב ולהפוך את האזור למודל. לפי הדיווח, "המטרה היא להקים יחד עם גופים בין לאומיים גוף בצפון הרצועה שיורכב גם ממקומיים. אותו גוף יהיה אחראי על חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועה, ובהתחשב בתמונות של הכאוס מהדרום ושל אובדן השליטה - לגוף הזה למעשה יהיה כוח רב".

"המודל הזה יתאפשר הודות לכך שצה"ל השתלט כמעט לחלוטין על האזור, ושחמאס דה פקטו לא נמצא שם", מסביר דבורי. "אותו גוף שיהיה אחראי על חלוקת הסיוע ההומניטרי עשוי להיות זה שייקח את המושכות בכלל הרצועה בהמשך".

עוד הוא מוסיף, כי נתניהו מרוצה מקצב ההתקדמות של צה"ל, אך עדיין לא ברור האם בסוף המלחמה נוכל לומר שהצבא עמד ביעדים שהציב לעצמו. ההערכה היא שלקראת סוף ינואר תתקבל תמונה ברורה יותר באשר לעמידה במטרות המלחמה.

תגיות:חרבות ברזלניר דבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה