חדשות בארץ

הסניגוריה הציבורית לא תייצג מחבלים, הכנסת נדרשת לשנות את החוק

ועדת החוקה תתכנס כדי לתקן את חוק ייצוג אסירים ביטחוניים, כדי לתת גיבוי להחלטת הפרקליטים שאינם מוכנים לייצג את מבצעי הטבח בעוטף

ההרס בקיבוץ בארי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ההרס בקיבוץ בארי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

למעלה מאלף מחבלים, שהשתתפו בטבח בעוטף בשמחת תורה, עצורים בישראל. הפרקליטות והמשטרה ממשיכות לבסס את הראיות לקראת הגשת כתבי האישום. השאלה שנותרה פתוחה היא מי ייצג את אותם מחבלים שיועמדו לדין.

היום (שני) תתכנס ועדת החוקה של הכנסת כדי לדון בהצעתו של ח"כ שמחה רוטמן לשנות את חוק ייצוג האסירים הביטחוניים. הדיון התבקש לאור החלטת הסניגוריה הציבורית שלא לייצג מחבלים, ושינוי החוק נדרש מאחר והסניגוריה אינה רשאית להחליט על דעת עצמה לסרב לייצג נאשם.

בהצעת החוק נכתב בין היתר כי "הסניגוריה הציבורית הינה גוף אשר נועד להגן משפטית על החלשים במדינה. גוף זה, אשר מורכב בהכרח מאזרחי מדינת ישראל, אינו יכול ברמה המוסרית לייצג תחתיו מחבלים ולהגן עליהם בחירוף נפש בבית המשפט. על מנת למנוע חוסר נוחות מהסוג הנוכחי, הצעה זו מבקשת להסדיר חוקתית את מניעת הייצוג של מחבלי החמאס ממתקפת ה-07.10 על ידי הסניגוריה הציבורית".

רוטמן הסביר: "הסנגוריה הציבורית היא מפעל שמדינת ישראל צריכה להתגאות בו. היא מעניקה סעד לאנשים החלשים שזקוקים להגנה. אין שום הצדקה שמדינת ישראל תממן ושמפעל הסנגוריה הציבורית יוכתם בייצוגם של אויבים נפשעים מחבלי הנוח'בה. אין כל הצדקה שקורבנותיהם יממנו וישלמו על ההגנה המשפטית עליהם".

הציפיה היא שמרבית חברי הוועדה יתמכו בהצעת החוק.

תגיות:ועדת החוקהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה