חדשות בארץ

יחידת הריגול של צה"ל: "מחבל נוח'בה התקשר ומסר מידע מתוך נקמה"

תפקידה של יחידה 504 הוא הנעת כמיליון וחצי איש מצפון הרצועה לדרומה ולנתב אחרים מח'אן יונס לרפיח. העזתים משתפים פעולה באופן מלא, כולל מחבלי הנוח'בה

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בשיחה עם חדשות 12 סיפר סא"ל ע', מפקד מרחב האיסוף והסייבר ביחידת הריגול של צה"ל, יחידה 504, כי "בניגוד למבצעים אחרים, השיחות היום עם העזתים הן שיחות מכבדות. הרבה פעמים אפילו אומרים לנו תודה שאנחנו עושים את השיחה ומפנים אותם, מתוך איזו הבנה שהשיחה הזאת נועדה לשמור על חייהם. דיברנו עם משפחה שהייתה אמורה להתפנות דרומה. אב המשפחה אמר לנו: 'אני לא יכול לרדת, יש אנשי חמאס שיורים עלינו'. בקו פתוח, כשאנחנו מדברים איתו, הוא נותן לנו מיקוד מדויק של החמאסניקים. אנחנו מעלים כלי באוויר, שמזהה ארבעה פעילי חמאס שחוסמים את ציר סלאח א-דין שיורד דרומה. אנחנו יורים בהם, מחסלים אותם, ובעצם פותחים את הציר".
מתברר כי צה"ל מקבל לא מעט מידע מאזרחים ברצועה, שלאחרונה מתברר כי הם קוראים לחיסול חמאס ובזים להתנהלות של אונר"א. חלק מהמידע מגיע גם ממשפיענים ודמויות ציבוריות. כך למשל, אזרח שנמלט לאזור ההומניטרי בדרום הרצועה, הסביר לאן הולך המזון שנכנס לעזה והוסיף "האו"ם וחמאס חד הם".
רס"ן ר', קצין תפקידים מיוחדים ביחידה 504, אמר בכתבה כי נעשו גם שיחות עם חמאסניקים, אנשי הנוח'בה: "מטרתם היא לתת מידע - חלקם עושים זאת מרצון לנקמה, חלקם מבינים שהסיפור החמאסי ברצועה הולך להיגמר, חלקם בחיפוש אחרי תועלת אישית. זה לא משהו שאתה רגיל אליו - איש ביטחון מהצד השני מתקשר ומציע את עצמו לגיוס. אבל אנחנו לא בתקופה רגילה, חוקי המשחק מבחינתם השתנו לחלוטין - זה שנכנסנו פתאום לבתי חולים שבר אותם, הם הבינו שאין שום מקום בטוח עבורם ברצועה". חלקם נתן מידע על זהויות מחבלים, מנהרות ומלכודים. הוא הוסיף כי: "אני חושב שהרבה ברצועה לא הסכימו עם הזוועות של 7 באוקטובר. נחצה רף שמבחינתם הם הבינו שזה משהו שונה, מזעזע ולא מייצג. חלקם מבינים, כשראו את התגובה הישראלית, שימיו של חמאס ספורים".
סגן נטע (שם בדוי), קצינת מודיעין בזירת עזה, סיפרה כי "החשבון שלי עם חמאס העמיק ב-2014 כששכלתי את אבא שלי. הוא נהרג מפגיעת פצמ"ר ב'צוק איתן'".

תגיות:מודיעיןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה