חדשות בארץ

הלחימה לא מונעת דחיית פסקי דין: שופטי בג"ץ יכריעו בעתירות הסבירות והנבצרות

שופטי בג"ץ מחויבים לתת הכרעה בעתירות שבהן דנו בנוגע לחוק עילת הסבירות וחוק הנבצרות. פסק הדין צריך להינתן עד ל-15 בינואר. בקרבת נתניהו ולוין סבורים כי בית המשפט ידחה את העתירות

נתניהו ולוין (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו ולוין (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

העתירות בבג"ץ, שדנו בחוק עילת הסבירות וחוק הנבצרות, יוכרעו לכל היותר בתוך שבועיים. כך דווח היום (שני) ב-YNET. בצל הלחימה בעזה ובצפון, השופטים מחויבים לתת פסק דין.

כזכור, הדיונים התקיימו טרם המלחמה. העתירה הראשונה עסקה בבקשה לפסול את חוק עילת הסבירות שחוקק בכנסת בקיץ. העתירה השנייה עסקה בתיקון לנבצרות ראש הממשלה, ולצידה נבצרותו האישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שתיהן עתירות על ביטול חוקי יסוד, דבר שבית המשפט העליון לא דן בו בעבר.

שתי העתירות נידונו בפני הרכבים מורחבים של שופטים. שתיים מהשופטות שהיו בהרכב, הנשיאה לשעבר אסתר חיות והשופטת ענת ברון, יצאו לגמלאות, והחוק מחייב אותן לתת פסק דין עד שלושה חודשים לאחר פרישתן. ממלא מקום הנשיא, השופט עוזי פוגלמן, צריך למסור את ההחלטות וכל 15 השופטים שדנו בעתירות צריכים למסור את ההחלטות האישיות שלהם עד לתאריך היעד.

הציפיה בקרב חברי הממשלה, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא כי בית המשפט לא יתערב בחוק יסוד וידחה את העתירות, והשופטים לא יתערבו, כפי שעשו גם בעבר במקרים דומים של דיונים בחוק שהכנסת חוקקה. הגורמים מסתמכים גם על העובדה שראש הממשלה לא נפסל מלכהן בתפקידו כאשר הוגש נגדו כתב אישום ואין סיבה שבית משפט יגרום להדחתו בעת הזו, של ניהול המלחמה. כזכור השופטים אף העירו במהלך הדיונים כי ניתן להכשיר את חוק הנבצרות ולהחילו מהכנסת הבאה.

תגיות:בג"ץעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה