חדשות בארץ

מנותק מהמציאות | סינוואר: "השמדנו את צבא הכיבוש"

לראשונה מאז תחילת הלחימה, מנהיג חמאס ברצועה מתייחס לקרבות ומתרברב על הישגים לכאורה. הצהרותיו רחוקות מן האמת

צה"ל פועל בעזה (צילום: דובר צה"ל)צה"ל פועל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

רשת אל-ג'זירה, המשמשת שופר של החמאס, מדווחת היום (שני) כי מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, פרסם הודעה לאנשי ארגון הטרור וקורא להם להמשיך בלחימה "לאור ההישגים והשמדת צבא הכיבוש", כלשונו. צה"ל לא התייחס להצהרה של סינוואר, אבל גורמים ביטחוניים כינו אותה "רחוקה מהמציאות. הזיה. האיש בלחץ. הוא מאבד שליטה על הכוחות בשטח".

על פי הדיווח, סינוואר שלח איגרת להנהגה המדינית של חמאס, היושבת בקטאר, טורקיה ולבנון, בה כתב: "גדודי עז אל-דין אל-קסאם מנהלים קרב עז וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים, וצבא הכיבוש סובל מאבדות כבדות בחייהם ובציוד. הגדודים תקפו לפחות 5,000 חיילים וקצינים, שליש מהם נהרגו, שליש נוסף נפצעו קשה והשליש האחרון נכה לצמיתות. באשר לכלי רכב צבאיים, 750 מהם הושמדו. גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש, הם בדרך לריסוקו והם לא ייכנעו לתנאי הכיבוש".

אמש פרסם צה"ל נתונים על הלחימה, והם רחוקים ממה שבצה"ל מכנים היום "האיגרת ההזויה של מנהיג החמאס". צה"ל השיג שליטה במרחב צפון הרצועה, כולל בשכונות המרכזיות רימאל, ג'באליה ושג'עייה, הידועות כמעוזי חמאס. כמו כן, הוא קרוב לכתר את העיר חאן יונס, בה על פי ההערכה מסתתר סינוואר, ולוחמי צה"ל פועלים בתוכה.

לפי הנתונים של צה"ל, מתחילת התמרון הקרקעי נהרגו כ-150 לוחמים ונפצעו קשה עוד כ-200. מתחילת המלחמה נהרגו 486 חיילים ונפצעו עוד כ-350 באורח קשה. סינוואר, באיגרת שלו, הכפיל את המספרים ב-10 ומדבר על כ-1,600 הרוגים לצה"ל.

לשם השוואה, אתמול חשף צה"ל כי מתחילת המלחמה חיסלו הלוחמים כ-7,800 מחבלים. ייתכן כי המספר גבוה אף יותר, שכן רבים מהמחבלים לכודים במנהרות ומתחת להריסות הבתים ברצועה.

תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה