חדשות בארץ

הטורקים שונאים אותנו? זה מה שיקרה לשמו של "קפה טורקי" מעכשיו

בעקבות תלונות של גולשים על שמו של הקפה ואחרי ההפגנות נגד ישראל, את המונח "קפה טורקי" יחליפו משפטים אחרים

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

חברת שטראוס החליטה כי היא מסירה את המילים "קפה טורקי" ממותג הקפה המוכר שלה, זאת אחרי שליוו אותו במשך למעלה מ-60 שנה. מעתה, צמד המילים על גבי אריזות הקפה יוחלף ובמקומו יפורסמו משפטים ב"רוח התקופה". חלק מהשמות שתראו בקרוב על הקפה שלכם הם "עם ישראל חי", "דור הניצחון", "אין לנו ארץ אחרת" וגם "חזקים ביחד".

ההחלטה של שטראוס מגיעה לאחר שהרשתות החברתיות סערו. אנשים רבים לא מוכנים לשתות "קפה טורקי" בשל העובדה שבטורקיה קוראים להשמדת ישראל. הם תהו מדוע החברה כותבת כי מדובר בקפה טורקי ולא טורחת לציין כי מדובר בקפה בייצור ישראלי. חלק מהגולשים אף הציעו לקרוא לקפה "קפה ישראלי", לאחר שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את ישראל לאחר אירועי ה-7 באוקטובר.

משטראוס נמסר כי "בחברה החליטו לגייס את הקפה האהוב כל כך על החיילים", ולכן השיקו "מהדורה מיוחדת למלחמה של אריזות קפה עם אמירות מחברות ומאחדות".

"קפה טורקי הוא חלק מהרבה רגעים ישראליים, הוא הרבה יותר מכוס קפה, הוא הביחד שלנו ואהבת הארץ שלנו", אמר סמנכ"ל שיווק שטראוס קפה ישראל, עופרי שבו. "גם עכשיו, בתקופה הקשה שאנו חווים, אנחנו שולחים לחיילי הסדיר והמילואים לשטח מיליוני שקיות של הקפה האהוב על מנת שיישארו ערניים ומרוכזים להצלחת המשימה".

על היוזמה לשינוי השם, הוסיף שבו: "כדי לחזק את הלוחמים והלוחמות שלנו, החלטנו לעדכן את האריזה בתקופת המלחמה ולצאת עם שורת אמירות המבטאות מסרים של אחדות, תקווה ואמונה בצדקת דרכנו. תמיד היינו, ומבטיחים שתמיד נהיה הכי ישראלים שיש".

רק לאחרונה קראו משפיענים וכוכבי רשת "לא לשכוח" את ההפגנות של הטורקים בעד חמאס ואת דבריו של ארדואן לפיהם ישראל היא "פושעת מלחמה" ומבצעת "טבח בעזה". הם הצטרפו למחאה, וקראו לא לנסוע בעתיד לטורקיה.

שוקי ביטון, בעלה של עדן בן זקן, העלה פוסט נוקב בו טען שאם תהיה הפסקת אש הוא ידאג ש"כל מדינת ישראל תהיה על הרגליים. הנרצחים, החטופים, הילדים, האימהות, החיילים לא סבלו לשווא", כתב לפני שקרא "למחוק את עזה". עדן בן זקן עלתה גם היא להתקפה וכתבה: "בבקשה! הנה השונאים שלנו יוצאים מהחורים. גועל נפש! עם ישראל היקר זה הזמן לראות מי פני הרוע בעולם. אל תשכחו את זה".

תגיות:טורקיהקפה טורקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה