חדשות בארץ

בית המשפט קבע: גם יידוי אבנים על רקע לאומני "מזכה" בעונש חמור

בית המשפט לנוער במחוזי בבאר שבע גזר 22 חודשי מאסר על שני קטינים ו 30 חודשי מאסר על בגיר, שמתוך מניע לאומני, במהלך מבצע "שומר חומות", יידו אבנים לעבר מכוניות שנסעו בכביש 6

ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

בית המשפט לנוער במחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 22 חודשי מאסר על שני קטינים ו-30 חודשי מאסר על בראא אלסאנע שמתוך מניע לאומני, במהלך מבצע "שומר חומות", יידו אבנים לעבר מכוניות שנסעו בכביש 6. בנוסף, בית המשפט גזר 22 חודשי מאסר על קטין נוסף שלקח חלק ביידוי האבנים. על כלל הנאשמים נגזרו בנוסף גם עונשי מאסר על תנאי.

בגזרי הדין שניתנו בבית המשפט על ידי השופטים יעל רז לוי, אהרון משניות ורחל תורן צוין כי: "אופי התופעה, חומרתה, נפיצותה ותזמונה, השרו במדינה אווירת חרום קשה. אירועים אלו יצרו פגיעה קשה בתחושת הביטחון האישי, וביחסי האמון שנרקמו על פני שנים בין יהודים לערבים, בארץ בכלל ובמחוז הדרום בפרט. ניתן לומר כי תחושת הביטחון שברירית עד היום, וביתר שאת מאז אירועי 7 אוקטובר 2023, והאסון שניחת מאז על מדינת ישראל, דבר אשר מצדיק כי בית המשפט ייצא במסר חד משמעי, אשר אינו משתמע לשתי פנים. על בית המשפט לגלות אפס סובלנות לאירועי אלימות מסוג זה, אשר באים על רקע מצב מלחמה בו שרויה המדינה מעת לעת".

במסגרת הסדרי טיעון שנחתמו בין הצדדים, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתבי אישום מתוקנים בהם הודו הנאשמים. מכתבי האישום עולה כי במהלך מבצע "שומר חומות" התרחשו בארץ ובייחוד בירושלים, התפרעויות ותקיפות שכללו אלימות, זריקות אבנים וחפצים לעבר אנשים וכלי רכב בעלי חזות או סממנים יהודיים. יידוי האבנים נעשה מתוך מניע גזעני וכן ההתפרעויות והתקיפות בוצעו על רקע לאומני.

באחד הלילות, בהם התרחשו הפרות הסדר, נחסמו צירי תחבורה ובין היתר נזרקו אבנים לעבר רכבים שנסעו על כביש 6, דבר שאילץ את חלקם לעשות פרסה ולנסוע נגד כיוון התנועה. בנוסף, רכבה של אחת מהנוסעות אף הוצת והיא חולצה מהמקום. הנאשמים ביחד עם אנשים נוספים הגיעו לאזור בו התרחשו הפרות הסדר שכללו הבערת צמיגים, חסימת הכביש, יידוי אבנים  קריאות "אללה אלכבאר". ביחד עם אנשים הנוספים החלו גם הם ליידות אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש.

בכתב האישום נטען כי בעודם ממתינים להתקרבות כלי הרכב, יידו אבנים לעבר הכביש על מנת למלא אותו באבנים. הנאשמים הפסיקו את מעשיהם רק לאחר שהגיעו כוחות משטרה למקום ואז ההתקהלות של האנשים הרבים וביניהם הנאשמים התפזרה.

הנאשמים הורשעו בעבירות של יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה והתפרעות. לאחר הקטינים יוחסה גם עבירה של השמדת ראייה. במסגרת הטיעונים לעונש טען עו"ד חיים שוייצר, מפרקליטות מחוז דרום: "הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה מביצוע העבירות הם הסדר הציבורי, שלטון החוק, ביטחון הציבור והיחידים, שלמות הגוף והרכוש. כמו כן נפגעה תחושת הביטחון האישי והציבורי, הסולידריות החברתית, החוסן הלאומי וסדרי המשטר הדמוקרטי. פעולה מעין זו בתקופת מלחמה חותרת תחת בסיס החיים המשותפים במדינת ישראל. על כן יש בה כדי לערער ולזעזע את הביטחון האישי של אזרחי המדינה על ידי שכניהם מבית, שהפכו להיות אויב. הנאשמים השתתפו במתקפה פרועה, המונית, אלימה וחסרת רסן שכוונה נגד אזרחים תמימים".

עוד הוסיף עו"ד שוייצר כי: "ישנה חשיבות עליונה להעברת מסר מרתיע על מנת שיידע כל מי שייקח חלק בעבירות מעין אלו, במהלך מערכה צבאית ויהפוך מאזרח לאויב מבית, כי הוא צפוי לעונש קשה".

תגיות:כתבי אישוםיידוי אבניםשומר חומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה