חדשות בארץ

נתניהו בכנסת שדנה בנושא החטופים: "לא נצליח לשחרר אותם בלי לחץ צבאי"

מליאת הכנסת התכנסה לדיון מיוחד בנושא החטופים. ראש הממשלה נמנע מלהתעמת עם נציגי המשפחות שהניפו שלטים בזמן הנאום. השר בני גנץ: "גם אם יש לנו ויכוח על הדרך, אין לנו ויכוח על המטרה"

ראש הממשלה בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ראש הממשלה בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

דיון מיוחד התקיים הערב בכנסת (שני) שהתמקד בנושא החטופים. הדיון נערך בנוכחות עשרות בני משפחות של חטופים שישבו ביציע והניפו את שלטי קרוביהם. חלק מהם אחזו בשלטים שהופנו לחברי הכנסת: "מה אם זה היה אבא או הבן שלך?" ו"80 יום - כל דקה היא גיהינום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הדיון והתייחס תחילה למצבם של החטופים נועה ארגמני ואבינתן אור, שתיעוד חטיפתם על ידי מחבלי החמאס הפך לסמל לאכזריות ארגון הטרור. "במהלך שנותיי כראש הממשלה נפגשתי עם נציגי כל המעצמות, כולל שגריר סין. לפני ימים אחדים הזמנתי אותו וביקשתי להעביר מסר ישיר לנשיא סין. אמרתי לשגריר 'יש פה בת מאמא סינית, ואני מבקש את התערבותך האישית בעניינה. האם ליאורה לא מתחננת לא רק על חייה של נועה, אלא גם על חייה שלה, כי היא מתמודדת בשלב מתקדם עם מחלת הסרטן. היא אמרה שהיא רק מבקשת לראות בחיים שלה את נועה פעם אחת אחרונה'", אמר.

לדבריו, פנה גם לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "שוחחתי איתו לפני ימים אחדים וביקשתי את התערבותו ביחס לכל החטופים ממוצא רוסי, הוא אמר שינסה לפעול בנושא. למחרת סגן החוץ של רוסיה קרא לשחרור ללא תנאי של כל החטופים. אני אומר את זה כדי להדגיש - אנחנו לא חוסכים שום מאמץ כדי להחזיר את כל חטופינו הביתה".

בני המשפחות קראו קריאות ביניים בעת נאומו של נתניהו. המשפחות צעקו מהיציע "אין זמן! להחזיר אותם עכשיו". אולם ראש הממשלה לא התעמת עימן ולא השיב לקריאות. נתניהו הבהיר בנאומו לבני המשפחות: "נמשיך בכל המאמצים כדי להחזיר את החטופים הביתה. נפעיל לחץ צבאי, לחץ מדיני, לא נפסיק להילחם. אני מגיע לכאן מעזה, פגשתי שם בתוך האבק והבוץ, בתוך ההריסות, לוחמים גיבורים ונחושים, אתם צריכים לשמוע אותם. שאלתי את המח"ט של חטיבת בה"ד 1 'מה דרוש לך', הוא ענה 'אנחנו צריכים זמן'".

"אני רוצה להגיד לכן - לא היינו מצליחים לשחרר עד כה יותר מ-100 מהחטופים בלי הלחץ הצבאי. כל המנופים שאנחנו מפעילים, מודיעיניים, מאמצים רבים נוספים, לא היו צולחים ללא הלחץ הצבאי. לא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי לחץ צבאי ולחץ מדיני".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר לאחר דברי נתניהו: "מדינת ישראל הציבה לעצמה שתי מטרות - למוטט את חמאס ולהשיב את החטופים. אלו שתי מטרות ששוות בחשיבותן אבל לא בדחיפותן - אנחנו נמוטט את החמאס ונשמיד את יכולותיו הצבאיות. גם אם זה ייקח זמן, צה"ל נחוש וישיג את המטרה. מה שאנחנו עושים פה היום, הדיון הזה, לא יכול להיות רק הבעה של אהדה והזדהות - זו צריכה להיות התחייבות. אם הנסיבות השתנו, והאם יש לנו אפשרות לשנות את הנסיבות. ישאלו אותנו - מה עם המחיר? התשובה שלנו תהיה - אנחנו מספיק חזקים בשביל לעמוד גם במחירים גבוהים. אם זה ייצור מציאות קשה, נעמוד בה, ונשנה אותה בהמשך".

השר בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, אמר כי "את איום החמאס אנחנו נסיר, ייקח כמה זמן שייקח. את החטופים צריך להחזיר כמה שיותר מהר. אני רוצה לומר לכן, המשפחות, כל חברי הכנסת מייחלים להחזרת החטופים וחזרתם. כל חברי הקבינט, קבינט ניהול המלחמה, קואליציה ואופוזיציה, כולנו מאוחדים ברצון להשיב את הבנים והבנות לגבולנו בריאים. גם אם יש לנו ויכוח על הדרך, אין לנו ויכוח על המטרה".

יש לציין כי הקבינט ידון הערב על ההצעה המצרית לפיה ישוחררו 40 חטופים תמורת הפוגה בת שבועיים בלחימה.

תגיות:הכנסתבנימין נתניהושחרור החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה