חדשות בארץ

צה"ל חושף: רכב של חטוף אותר בבית חולים ברצועה – עם כתמי דם של חטוף אחר

צה"ל חשף תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה, ששימשו את מחבלי חמאס במתקפה הרצחנית בשמחת תורה. במרחב בית החולים אותר רכב ששייך למשפחתו של החטוף סאמר טלאלקה ז"ל, ובו כתמי דם של חטוף אחר

(קרדיט תמונה וסרטונים: דובר צה"ל)(קרדיט תמונה וסרטונים: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל מסר הערב (שני), כי כוחות צה"ל חשפו תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה ששימשו את מחבלי חמאס במתקפה הרצחנית בשמחת תורה.

הפשיטה על בית החולים בוצעה בפעולה משותפת של שייטת 13, צוות הקרב החטיבתי מילואים 551 של אוגדה 162, היחידה הרב מימדית ועוצבת הקומנדו. במרחב בית החולים נמצאו שלל חומרים המקשרים אותו לפעילות הטרור של חמאס. בין היתר, בתוך המתחם הפנימי המתוחם של בית החולים, נמצא טנדר מסוג טויטה לבן, כמו אלו שבהם השתמשו מחבלי החמאס בשמחת תורה. ברכב נמצאו אמצעי לחימה.

כמו כן, באותו אזור פנימי ומתוחם נמצא רכב מסוג טויטה קורולה בעל לוחית רישוי צהובה, שהיה שייך למשפחתו של החטוף סאמר טלאלקה ז"ל, שנורה למוות בשוגג על ידי לוחמי צה"ל בשכונת שג'אעיה. ברכב נמצאו שרידי RPG וכתמי דם שהובחנו כשייכים לחטוף אחר. הימצאותו של הרכב מקשרת את בית החולים באופן ישיר לאירועי הטבח.

בית החולים האינדונזי נפתח בשנת 2015 בסמוך לשכונת ג'באליה, והוא בית החולים הגדול ביותר בצפון הרצועה. בצה"ל ציינו כי מדובר באחד מבתי החולים אשר מאחוריהם, ובחסות אזרחים חולים, מסתתרים מחבלי ומפקדי חמאס ובהם גם מפעילים תשתיות טרור: "בית החולים משמש כמקום מפגש לניהול הלחימה ומקום התבססות של בכירי ופעילי ארגון הטרור. בבית החולים ישנן תשתיות טרור נרחבות, ובקרבתו קיימים פירים המובילים לתוואי מנהור באזור בית החולים".

עוד אמרו בצה"ל כי "בית החולים האינדונזי מהווה מרכז אסטרטגי של תשתיות תת-קרקעיות של גדוד ג'באליה. בזמן הלחימה נצפו פעילי נוח'בה חמושים של חמאס בבית החולים, בו השתמשו כנקודת כינוס לקראת יציאה לפעולה נגד כוחותינו. תשתית זו משמשת בין היתר כמנהרת חילוץ לכלל פעילי חמאס. התבצרות הפעילים והשימוש בבית החולים כמקום להתבססות טרור מעמיסה על בית החולים ועל יכולתו לטפל בתושבים פצועים".

תגיות:עזהחמאסצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה