חדשות בארץ

החשש של תושבי היישוב בשרון: "חופרים לנו מנהרות מטול כרם"

מפחיד: בעמק חפר שומעים זמן רב קולות של חפירה מתחת לפני הקרקע, והתושבים טוענים כי תושבי טול כרם חופרים להם מנהרות מתחת לאף: "תוך 10 דקות הם יעלו באש את ערי החוף"

עמק חפר (צילום אילוסטרציה: גיל יערי / פלאש 90)עמק חפר (צילום אילוסטרציה: גיל יערי / פלאש 90)
אא

האם קיימות מנהרות טרור לא רק בעזה? זו תקופה ארוכה שתושבי עמק חפר, השוכנת בחלק הצפוני של אזור השרון ליד טול כרם, מתלוננים על קולות חפירה מתחת לקרקע ביישוב. לפי דיווח בערוץ 14, התושבים קראו לכוחות הביטחון, שלחו להם הקלטות של קולות חפירה, אך לטענתם "משתיקים" את הסיפור. הם מזהירים, כי אסור להקל ראש באיום שמגיע מטול כרם.

גד אוחיון, תושב היישוב בת חפר המהווה חלק ממועצת עמק חפר, סיפר על קולות החפירה הרמים באזור ועל התנהלות מערכת הביטחון בנושא. "אני אבהיר ואומר שיש תלונות לגבי זה שאנחנו משמיעים בכלל את הקול שלנו. אני בעצמי לא שמעתי את הרעשים פרט להקלטות. אבל שכנים רבים שמעו גם שמעו, והלכו והתלוננו למי שצריך, ודי השתיקו את כל הסיפור הזה. משתיקים את הקולות האלה. אספר לכם סיפור קטן: אחד החברים ביישוב מצא בלון תבערה על הטרמפולינה בחצר. הוא קרא לכוחות הביטחון שהגיעו בכוח מלא, אבל מישהו מהם אמר לו 'תשתוק, אנחנו לא נעשה עם זה כלום'. אז הנה, משתיקים.

"אנחנו אזרחים, אני גם מאמין בזה שהאזרח לא צריך לדעת הכל, ויש לנו אנשים מעולים במערכת הביטחון. אבל פרט לרעשים האלה, אנחנו מדברים גם על ירי ברמה היומיומית, ברמה שהילדים שלנו לא יכולים לצאת החוצה. כמעט מידי יום מקבלים פה דיווחים על ירי לכיוון היישוב. המרחק בינינו לבין השטחים החקלאיים, מהם יורים עלינו, זה 500 מטר בנקודת הקיצון הכי גבוהה. יש מקומות גם של מרחק 200 ו-300 מטר, 5 דקות הליכה. המרחק בינינו לבין הים בנתניה זה 12 קילומטר בערך. זו לא בעיה של בת חפר. ברגע שיפרצו את הקו של בת חפר, ויש עוד יישובים פה מסביב, אם יפרצו את אחד מהם ויעברו דרכו – תוך 10 דקות הם אצלכם ברצועת החוף שתעלה באש. כביש 6 נמצא מטר מהם, ליטרלי מטר מהם.

"אנחנו מרגישים מופקרים. אנחנו רואים את הכתבות ואת הסרטונים שהם מפיצים מההלוויות אחרי הפעילות המבורכת של צה"ל, ואנחנו נחרדים. צריך לגלח שם שורה של בתים על כל פעילות טרור כזו, רק ככה הם יבינו את הדרך. אני מבקש ממי שאחראי – אל תחכו. אל תתעכבו. תראו מה הם עשו שם ברצועת עזה ותלמדו מזה".

גורם במערכת הביטחון מסר בתגובה: "אנחנו פועלים לסיכול טרור על בסיס יומי בתוך הערים והכפרים הפלסטיניים. במהלך החודשים האחרונים פעלו עשרות פעמים כוחות הביטחון לסיכול טרור בתוך הכפרים הצמודים למכשול בחטמ"ר מנשה. במהלך הפעילויות עצרו מבוקשים וסרקו מבנים ומרחבים רבים, פעילות זו תמשיך. מתחילת המלחמה יש ירידה משמעותית בפיגועי הירי במרחב יישובי התפר במנשה. כוחות הביטחון מתייחסים בכובד ראש וקשובים לדיווחים של התושבים, במהלך התקופה האחרונה בוצעו מספר בדיקות במרחב בשיתוף גורמי מועצה והנושא נמצא במעקב מתמשך".

תגיות:מנהרותעמק חפר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה