חדשות בארץ

ישראל ביקשה מארה"ב מסוקי קרב אך ההצעה נדחתה, השר דרמר מגיע לשיחות בוושינגטון

חיל האוויר ביקש להגדיל את מצבת המסוקים אולם בשלב זה האמריקנים דחו את הבקשה. השר רון דרמר מגיע לפגישות עם נציגי ממשל ביידן, וידון במעבר ללחימה בעצימות נמוכה וסוגיית היום שאחרי

רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

השר לנושאים אסטרטגיים, רון דרמר, יגיע היום (שלישי) לוושינגטון ויקיים סדרת פגישות עם גורמים בממשל ביידן, בהם אנשי משרד החוץ וההגנה. נושאי השיחה המרכזיים: המעבר ללחימה בעצימות נמוכה יחסית, היום שאחרי בעזה לאחר סיום הלחימה ובקשת ישראל להאיץ את משלוחי הנשק.

הבקשה העיקרית של ישראל בסוגיית הנשק היא קבלת מסוקי קרב נוספים. יש לציין כי מתחילת המלחמה בשביעי באוקטובר הגיעו לישראל מארה"ב כ-10,000 טונות של נשק וציוד לחימה. האמריקנים שלחו 244 מטוסי תובלה ו-20 אוניות. בנוסף, כל קווי הייצור בתעשיות הביטחוניות בישראל עובדים מסביב לשעון כדי לחמש את צה"ל בכל הגזרות. מעבר לכך, משרד הביטחון ביצע רכש בכ-40 מיליארד שקלים.

על פי דיווח בחדשות 12, ישראל ביקשה לקבל מסוקי קרב, אך ארה"ב דחתה את הבקשה מסיבות שאסורות בפרסום. שר הביטחון יואב גלנט העלה את הסוגייה בפני שר ההגנה לויד אוסטין לפני כשבוע. הוא טען, בין היתר, כי בשל התמשכות הלחימה בעזה ובצפון, יש עומס כבד על שתי טייסות האפאצ'י שפועלות 24/7 בשמי הרצועה לטובת הכוחות הקרקעיים.

הסוגייה השנייה שבה יתמקדו השיחות היא המעבר למה שהאמריקנים מכנים "מלחמה מידתית". שר ההגנה אוסטין, בביקורו בארץ בשבוע שעבר, העלה שוב את הבקשה מישראל לעבור למלחמה מידתית עד סוף חודש ינואר. בישראל הודיעו כי לא ניתן לתחום בזמן את הלחימה.

כוחות צה"ל הרחיבו אתמול את הפעילות ברצועה והחלו לתקוף מטרות במרכז הרצועה במחנות הפליטים שבמרחב חאן יונס. הפעילות בעיר חאן יונס עצמה נעשית בעיקר קרקעית בשל מורכבות הלחימה. הכוחות פועלים יותר נקודתית גם מתוך ההערכה שיש בעיר חטופים ויש צורך לא לסכנם.

תגיות:ארה"במלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה