חם ברשת

אחרי האמירות האנטישמיות, הראפר התנצל בעברית: "יהודים, סליחתכם חשובה לי"

קניה ווסט התנצל בפני העם היהודי, תוך שהוא עושה שימוש בשפה העברית (הקלוקלת). האם מדובר בהתנצלות אמיתית, או שבקרוב נשמע אותו מתבטא שוב נגד ישראל?

קניה ווסט (צילום: shutterstock)קניה ווסט (צילום: shutterstock)
אא

קניה ווסט הוא איש שנוי במחלוקת. בתעשיית המוזיקה מכירים היטב את האיש בעל האישיות המורכבת. הוא סובל מהפרעה דו-קוטבית (מאניה-דיפרסיה). ההתנהגות הזאת מביאה אותו לעיתים למעשים מעט מוזרים: הוא מצייץ ותוקף בטוויטר, ואז מתחרט. התקשורת לא מפסיקה לסקר את חייו והוא ממשיך לספק להם את הסחורה.

לאחרונה, ווסט נגע גם בתושבי ישראל. הוא סיפק אמירות אנטישמיות, זכה לגינויים בכל העולם ואם זה לא מספיק, הוא כתב שיר חדש בו הוא מקלל את היהודים. זאת, כמובן, לא הפעם הראשונה שווסט עושה זאת. הוא סיפק בעבר מספר אמירות אנטישמיות, ובישראל יודעים היטב שהוא מסוגל להפיץ את השנאה הזאת ברחבי העולם.

הבוקר (שלישי) ווסט הפתיע - הוא התנצל. בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם האישי שלו, הוא כתב טקסט בעברית מעט עילגת, וביקש סליחה מהעם היהודי בעקבות האמירות האנטישמיות שהשמיע בשנים האחרונות. בין היתר, שיבח ווסט את הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש. הוא טען ש"היהודים שולטים בעולם" והוסיף שלל משפטים שנויים במחלוקת, כולל אמירות גזעניות. חלק מהחברות המסחריות אף ניתקו איתו מגע בעקבות האמירות הללו. גם בישראל הפסיקו חלק ממעריציו לשמוע את שיריו אחרי שהשמיע ביטויים אנטישמיים.

"אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מתוכנת שנגרמה על ידי מילות או פעולותיי. סליחתכם חשובה לי, ואני מחויב לתיקון ולקדם אחדות", כתב ווסט (השגיאות במקור, י"א). עדיין לא ברור האם הוא ימשיך להשמיע את השיר החדש שכתב ואם כן – ברור שההתנצלות לא תתקבל. מצד שני, ולא פחות חשוב מכך, השאלה היא האם יפסיק עם האמירות האנטישמיות נגד יהודים וישראלים או שמדובר בעוד התפרצות – כזאת שתחלוף בעוד מספר שבועות, ואחריה יספק אמרה אחרת.

תגיות:אנטישמיותקניה ווסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה