חדשות בארץ

גלנט: "הותקפנו משבע חזיתות, בשש מהן פעלנו"

החיזבאללה שיגר עשרות טילים נ"ט ופצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבי צה"ל. אזרח נפגע מפיצוץ נ"ט באיקרית. צה"ל מרחיב את הפעילות ברצועה

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה. בפתיחת הדיון חשף גלנט, כי ישראל תקפה מטרות בשש מתוך שבע חזיתות שלדבריו התבצעה תקיפה לעברה.

השר סקר בפני חברי הכנסת את פעילות כוחות צה"ל בגזרות הלחימה השונות, בדגש על התקדמות הלחימה ברצועת עזה בהתאם לשלבי הלחימה.

גלנט אמר בפתח הדיון: "אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר שכל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".

"מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת. המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים היא נכונה לפי השיקול שלנו, ואת התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים, מי שרואה אותן במיוחד זה חמאס, איראן וחיזבאללה. זו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים, מחירים כבדים, אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. הותקפנו באופן ברוטלי וברברי על מנת להרתיע אותנו מלחיות כאן. אנחנו חייבים להבהיר שמי שעושה מהלך מהסוג הזה נחרץ דינו. בין אם זה ייקח חודשים או בין אם זה ייקח שנים, את העניין הזה חייבים לסיים".

שר הביטחון הוסיף כי "ללא עמידה במטרות המלחמה אנחנו נימצא במצב שהבעיה לא תהיה מי גר סביב עזה או מי נמצא וגר בצפון, הבעיה תהיה שאנשים לא ירצו לחיות במקום בו אנחנו לא יודעים להגן עליהם. אנחנו נדרשים לנחישות, לאורך רוח ולעוצמה ועמידה לאומית במטרות. זה קרב שמי ששורד בו זה מי שיותר חזק ברמה הלאומית, בערכים שלו, באחדות שלו. זה קרב של נחישות לאומית, ואני אומר לכם שאנחנו ננצח את החמאס. הם לא חשבו לאן הם מובילים את עצמם, אנחנו ננצח אותם ונכה אותם וכל הסביבה גם תבין את העניין הזה".

חילופי אש בגבול הצפון - אזרח נפצע קשה

צה"ל מסר בצהריים על חילופי אש כבדים בגבול הצפון מול מחבלי החיזבאללה. מאז שעות הבוקר שוגרו מדרום לבנון עשרות טילים ופצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בגבול הצפון. צה"ל תקף בתגובה באמצעות מטוסי קרב, טנקים וירי ארטילרי.

כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במבנה בכפר איקרית בגליל המערבי, נפצע אזרח כבן 80 באורח קשה. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים בצפון. בעת הגעת הכוחות על מנת לטפל בו ולחלצו, נורה לעברם טיל נ"ט נוסף. שבעה חיילים נפצעו קל.

דובר צה"ל מסר כי משעות הבוקר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, וכן כי טנק ירה לעבר מטרה על מנת להסיר איום שנשקף מלבנון. מוקדם יותר הבוקר שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי, שסיים את משימתו בהצלחה.

הלחימה בעזה מתרחבת

צה"ל החל לפעול קרקעית באזורים נוספים בהם לא פעל עד כה במרכז ובדרום רצועת עזה. כמו כן, הכוחות ממשיכים לטהר אזורים בצפון הרצועה.

בימים האחרונים חיסל צוות הקרב של גדוד 931 בסיוע מכלול האש של נח"ל מחבלים רבים בהיתקלויות באזור דרג' תופאח שבצפון הרצועה. לאור ההיתקלויות הרבות וההבנה שהאזור רווי במחבלים ואמצעי לחימה, יצא אתמול צוות הקרב הגדודי לבצע פשיטות יזומות באזור.

במהלך הפשיטות, באחד מהבתים האזרחיים איתרו הלוחמים עשרות קלאצ'ניקובים, רימונים, בזוקות, ראשי RPG ולוחית רישוי ישראלית שנמצאו בתוך חדר הילדים. בצה"ל ציינו כי "ממצאים אלו מהווים דוגמה נוספת לניסיון של חמאס להסתיר אמצעי לחימה ופעילות טרור בכסות אזרחית".

תגיות:חיזבאללהיואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה