חדשות בארץ

בצה"ל בודקים: האם לוחם שנפטר מפצעיו מת כתוצאה מפטריה מסוכנת?

המרכז הרפואי אסותא באשדוד דיווח למשרד הבריאות ולצה"ל על הימצאות פטריה מסוכנת אצל נפגעים בקרבות בעזה. מדובר בפטריה עמידה לטיפול. במשרד הבריאות סבורים שאין קשר ללחימה

לוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

משרד הבריאות וצה"ל פתחו היום (שלישי) בבדיקה בעקבות דיווח שהגיע מהמרכז הרפואי אסותא באשדוד, על מותו של לוחם צה"ל שנפצע בעזה באורח אנוש. הסיבה: הרופאים קבעו כי הלוחם לא הגיב לטיפולים, מאחר ולקה בזיהום שנגרם מפטריה מסוכנת שעמידה לטיפולים. על פי הרופאים, החייל נדבק בזיהום במהלך שירותו ברצועה, והוא אינו היחידי.

החייל נפגע, כאמור, אנושות והגיע לבית החולים לאחר שאיבד חלק מהגפיים שלו בעזה. הרופאים בבית החולים נלחמו על חייו, אבל הזיהום התפשט בחלקים נוספים מגופו. בבית החולים אף התייעצו עם מומחים מהארץ ומהעולם בנוגע לתרופה ניסיונית, אבל בסופו של דבר נקבע מותו. הבדיקה הראשונית העלתה כי הפטריה נמצאת באדמת רצועת עזה.

הבדיקה שמתבצעת מתמקדת באפשרות שהמקור לפטריות הנגועות הוא זיהום האדמה במי ביוב או פטריה שנמצאת במנהרות. האיגוד הרפואי למחלות זיהומיות הודיע כי יקיים בשבוע הבא דיון חירום על הפטריות האלו, יחד עם המומחים לאפידמיולוגיה בצה"ל.

פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים "שיבא", אמרה בראיון ל"כאן"-רשת ב' כי נכון לעכשיו יש כעשרה לוחמים שנפצעו בעזה ונדבקו בפטריות הללו הנמצאות בקרקע המקומית, וכי מדובר בפטריות שלא נראו במלחמות קודמות.

משרד הבריאות התייחס למותו של הלוחם: "מערכת הבריאות מטפלת במסירות בפצועים הרבים המגיעים מהלחימה, חלקם עם פציעות מורכבות מאוד. פציעות רב מערכתיות מסוג זה פוגעות גם ביכולת החיסונית, דבר המעלה סיכון להתפתחות זיהומים. זו תופעה מוכרת לעולם הרפואי והיא מתרחשת גם במקרים שאינם פציעות במתאר צבאי. בפציעות קשות ומורכבות בשטח עלולים להיות זיהומים שמקורם באדמה, ואולם לא מדובר בתופעה חדשה שאופיינית לרצועת עזה".

תגיות:חללי צה"למשרד הבריאותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה