חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים, נגיע להנהגת החמאס"

רא"ל הרצי הלוי מסר הצהרה לתקשורת, והתייחס להמשך הלחימה ולהחזרת החטופים: "לא נאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני השבעה באוקטובר ולא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, בתום סיור עם מפקדים בעזה, בה התייחס למצב הלחימה, אורכה הצפוי והמאמץ להחזרת החטופים.

"הלוחמים משיגים את היעדים שהגדרנו להם", פתח הלוי. "צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה. חיסלנו מחבלים ומפקדים רבים, חלקם נכנעו בפני כוחותינו ולקחנו מאות בשבי. השמדנו תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים. בשטח הבנוי והצפוף הזה, בו מחבלים לבושים כאזרחים, לא ניתן לומר כי הרגנו את כולם. כפי הנראה עוד נפגוש לוחמים באזור הזה. אנחנו נמשיך לפגוע בהם ולרדוף אותם במגוון דרכים. כעת, אנחנו מרכזים מאמץ בדרום הרצועה, חאן יונס, מחנות המרכז והלאה".

הלוי התייחס לשאלה האם זה הזמן להתחיל להחזיר תושבים ליישובים, ואמר כי אלה יחזרו בהדרגה, על פי האיומים והתקדמות הלחימה: "אנחנו לא נאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני השבעה באוקטובר, ולא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו".

על הלחימה העכשווית עדכן הרמטכ"ל: "חיל האוויר ממשיך לתקוף ללא הפסקה. צה"ל ממוקד ומדויק בפעולותיו. בכל מקום אותו כוחותינו תוקפים, הם מלווים על ידי אש כבדה מהאוויר, מהים ומהיבשה. פעולתם של הכוחות הקרקעיים מביאה ערך מוסף ייחודי, השמדה של תשתיות, שלא ניתן לבצע מהאוויר. הפעולה הזו מביאה לחיכוך עם מחבלים רבים ולחיסולם. אנחנו עושים שימוש מקצועי, מושכל ומחושב במשאבים שעומדים לרשותנו וערוכים להמשך הלחימה בכל הגזרות. למלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה, היא מתקיימת בשטח מורכב. לכן המלחמה תימשך עוד חודשים רבים ואנחנו נפעל בשיטות שונות, כך שההישג יישמר לאורך זמן. אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. ואנחנו מאוד מאוד נחושים".

"נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים. בזכות הרוח, בזכות המקצועיות אנחנו נגיע", הצהיר הלוי. בנושא החטופים אמר הרמטכ"ל כי הצבא מגביר את הלחץ הצבאי, בדרכים שונות, בעוצמה ובתחבולה: "הלחץ הזה מאפשר את מימוש מטרות המלחמה – פירוק החמאס והשבת החטופים. המחויבות שלנו להשבת החטופים נותרה בעינה. נעשה הכל להחזיר החטופות והחטופים הביתה".

הרמטכ"ל שב והזכיר את האחריות של צה"ל תחת פיקודו לאירועי ה-7 באוקטובר וסיכם: "הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות. על כולן אנחנו מחויבים לספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה. אבל אני רוצה לומר כמה דברים כמי ששירת רוב שנותיו כמפקד קרבי: שדה הקרב מציב לנו סיטואציות מורכבות, ובפעם הזו מורכבות אף יותר. בסיטואציות האלה אנחנו צריכים לקבל החלטות קשות, כאשר אנחנו האחראים עליהן, גם בהצלחות וגם בכישלונות. זו הדרך בה בחרנו, לובשי המדים, לשאת באחריות, ולהקדיש את חיינו לביטחון המדינה".

"מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד בשבעה באוקטובר, ואני מעריך את כולם קודם כל על ההתייצבות מול האתגר הזה וסיכון חיים ונכונות אינסופית. את החלטות המפקדים, כמו גם את החלטותיי שלי, נתחקר ונלמד ביסודיות, כשהמצב המבצעי יאפשר זאת. כל אחד מהמפקדים האלה מסכן כעת את חייו בלחימה. לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם, כאשר התותחים עוד יורים והם מובילים כוחות בתוך הרצועה בלחימה. אנחנו נמשיך להילחם ונמשיך ללמוד".

חילופי אש בצפון ולחימה עיקשת ברצועה

חיזבאללה הגביר היום את הירי לעבר יישובי הצפון. באיקרית נפצע אזרח באורח קשה ושבעה חיילים באורח קל עד בינוני מפגיעת טיל נ"ט. צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון והשמיד מבנה אליו ברח המחבל אשר שיגר את טיל נ"ט לעבר איקרית. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב דובב אשר בוצע מסמוך למסגד שממוקם בלב הכפר יארון שבדרום לבנון. מקור הירי הותקף.

בדרג' תופאח בצפון הרצועה המשיכו לוחמי צה"ל לנהל לחימה מול גדוד החמאס הממוקם במרחב, ואשר על פי המידע המודיעיני רבים מאנשיו השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. שכונה זו משקיפה על כפר עזה. לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות פנים מול פנים ובאמצעות הכוונת כלי טיס. כמו כן, בפרדס בשכונה אותרו והושמדו 10 פירי מנהרות. בנוסף, במסגרת סריקות במרחב מצא הכוח מטען, ארגז רימוני רסס, מדי נח'בה ווסטים ותמונות משפחתיות של ילדים קטנים ואישה מבוגרת מחזיקים נשק ארוך.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלרא"ל הרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה