חדשות בארץ

תיעוד: צה"ל החל לפעול נגד חמאס במחנות המרכז

כוחות אוגדה 36 פתחו במתקפה על תשתיות טרור במחנה אל-בורייג'. מפקד האוגדה, תת-אלוף דדו בר כליפא: "צה"ל לא עוצר. גדודי מחנות המרכז יחדלו מלתפקד כפי שחדלו גדודים אחרים. נכה בחמאס גם במרכז הרצועה"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כניסת כוחות אוגדה 36 למשימה במחנות במרכז הרצועה (קרדיט: דובר צה"ל)

כוחות אוגדה 36 פתחו במתקפה על תשתיות טרור במחנה אל-בורייג', אחד מהמחנות במרכז רצועת עזה, וזאת במטרה להביא להכרעת גדודי חטיבת מחנות המרכז של חמאס.

בצה"ל מציינים כי מחנות המרכז מורכבים משכונות אזרחיות צפופות, רוויות בתשתיות המהוות קן טרור מבוסס של חמאס. לפני כחודש, חיסל צה"ל את מפקד חטיבת מחנות המרכז בחמאס, איימן נופל, בתקיפת חיל האוויר.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'עייה (קרדיט: דובר צה"ל)

עד כה פעלו כוחות אוגדה 36 במרחב צפון רצועת עזה, נלחמו והגיעו לאחיזה מבצעית בשכונות זייתון, שג'עייה, רימאל ושאטי. שכונות אלו מהוות מוקדי שליטה מרכזיים של חמאס ברצועה. הלוחמים לחמו בקרבות עזים, חיסלו מאות מחבלים, השמידו תשתיות טרור והביאו לפגיעה קשה בארגון הטרור, שאיבד את יכולת השליטה שלו במרחבים אלו.

בשעות הראשונות של הלחימה במחנה אל-בורייג', כוחות חטיבת בית הספר לחי"ר איתרו פיר מנהרה המוביל לתוואי תת-קרקעי רחב. בנוסף, אותר מתחם אימונים של חמאס ובו אמצעי לחימה רבים.

איתור מתחם אימונים של חמאס במחנה אל-בורייג' (קרדיט: דובר צה"ל)

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, אמר: "הלחימה בשג'עייה הייתה קשה ומורכבת, והצלחנו להביא במהלכה הישגים משמעותיים. שג'עייה כבר לא תהיה מרכז טרור של החמאס".

"צה"ל לא עוצר. אוגדה 36 נעה למשימותיה במחנות המרכז, הלחימה בטרור במחנות תהיה מהלך יסודי. גדודי מחנות המרכז פוגשים ברגעים אלו את עוצמתו של צה"ל. הם יחדלו מלתפקד כפי שחדלו גדודים אחרים. נכה בחמאס גם במרכז הרצועה. הכל על מנת לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".

תגיות:עזהחמאסצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה