חדשות בעולם

"קצת רגישות לתושבי עזה": מגישת חדשות בטורקיה פוטרה. לא תאמינו מה הסיבה

מביך: ערוץ טלוויזיה טורקי החליט לפטר את מגישת החדשות בגלל ששתתה קפה של חברת סטארבקס. בתחילת המלחמה ספגה הרשת קריאות לחרם מצד גורמים פרו פלסטיניים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טורקיה לא תומכת בישראל במלחמה, וזאת בלשון המעטה, אבל אירוע אחד שהתרחש ביממה האחרונה מבהיר היטב עד כמה השנאה תהומית.

מלטם גונאי, מגישת חדשות בערוץ הטורקי TRGT, פוטרה מעבודתה בטענה ששתתה כוס קפה במהלך השידור. הבעיה לא הייתה כוס הקפה עצמה, אלא המסר שהיא מעבירה. בהודעה על פיטוריה, טען הערוץ כי מדובר ב"פרסומת מסחרית עקיפה לחברה, בנוסף לרגישות עבור תושבי עזה והעם הטורקי".

אז מה עומד מאחורי סטארבקס, שכל כך זעזע את הטורקים? "על פי עקרונות הארגון שלנו, חל איסור מוחלט על שדרן להציג חדשות באופן שיפרסם כל חברה. כמו כן, אנחנו מודעים לרגישויות של העם הטורקי בסוגיית עזה, עליה הוא מחויב להגן, ולא נאשר כל פעולה או שידור שסותרים זאת", נכתב בהודעת הערוץ. "ההתנהגות של השדרנית לא מקובלת, ולכן חוזה העסקתה עם הערוץ בוטל". בערוץ הטורקי הוסיפו: "אנחנו מגנים זאת בחריפות, נמשיך לעמוד לצד תושבי עזה". גונאי, 45, היא עובדת ותיקה של הערוץ.

מתברר כי הסיבה האמיתית לפיטורים היא העובדה שרשת בתי הקפה לא הסכימה לגנות את ישראל. כשבועיים אחרי שפרצה המלחמה היא תבעה את ועד העובדים שלה בארה"ב, אחרי שזה צייץ בעד פלסטין. הדברים פורסמו מספר שעות אחרי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. הציוצים אמנם נמחקו, אך הרשת הבהירה כי אינה מסכימה עם ההשקפה של העובדים שמחו.

סטארבקס ספגה קריאות לחרם משני הצדדים, אך בעיקר מהפרו-פלסטיניים, שמחו על התנערותה מהמסרים המסיתים של ועד העובדים. הקריאות הובילו גם לנפילת מניות חברת הקפה בכ-6%, מה שלא גרם לה לשנות גישה והיא עדיין מגנה את הטבח.

תגיות:טורקיהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה