חדשות בארץ

ייתפס בקרוב? בכיר בצה"ל: "קיימות הערכות לגבי מיקומו של סינוואר"

אוגדה 98 משלימה את השליטה בחאן יונס, התקדמות טכנולוגית עשויה לסייע באיתורו של מנהיג חמאס. השאלה הגדולה: האם יחד עם סינוואר נמצאים גם חטופים ישראלים, כדי לפתוח במשא ומתן אם ייתפס?

(צילום: Attia Muhammed/flash90)(צילום: Attia Muhammed/flash90)
אא

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס הרחיבה בימים האחרונים את השליטה בחאן יונס והשלימה חיפושים אחר המנהרות. לפי דיווח של הכתב הצבאי אמיר בוחבוט באתר וואלה, בישראל מעריכים כי האפשרות של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, יכולה לעשות אחת משתיים: הראשונה - להמתין בדריכות שצה"ל יכתר את המבנה התת-קרקעי שבו הוא וחבריו מסתתרים, ואז לפתוח במשא ומתן כשהוא מסתתר מאחורי חטופים ישראלים, כשהוא ידרוש מסדרון יציאה לו ולשאר הבכירים למצרים, ומשם למדינה שתעניק להם מחסה. האפשרות השנייה היא להמתין לשבירה של הנהגת חמאס. גם סינוואר יודע שהכוחות הישראליים בדרך להשלים כיתור של חאן יונס ולרסק את גדודי הזרוע הצבאית.

לפי מידע שמסרו מקורות במערכת הביטחון, בידי ישראל כבר קיימות הערכות היכן סינוואר ממוקם. הכוחות ממצים מידע מודיעיני ושוללים אפשרויות להימצאות פירים שיובילו אותם לראשי הארגון.

בנוסף, אותם מקורות מצביעים על התקדמות טכנולוגית שמובילה לניטור תשתיות שבנה חמאס. סינוואר השקיע את עיקר המשאבים בבניית מרחבים תת קרקעיים, אך הם עמוקים ורחבים יותר ממה שהכרנו עד היום.

לפי אחד המקורות ששוחח עם וואלה, הכוחות ההנדסיים בסיוע מפא"ת (המִנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), הורידו מצלמה לעומק של עשרות מטרים כדי לבחון תשתית קרקעית מסועפת שנבנתה. הם גילו חדרי שהייה, חדרי כליאה לחטופים, חדרי אבטחה, מחסני נשק, חמ"לים, חדרי דיונים, פירים לוגיסטיים, מערכות אוורור, חדרי רחצה וחדרי שינה.

בינתיים, צה"ל ממשיך לפזר כרוזים ואזהרות לציבור הפלסטיני בחאן יונס במטרה לעודד אותם להתפנות מעזה לרפיח. התמרון הקרקעי בדרום הרצועה מתרחב והכוחות מנסים לנוע קדימה ולהשתלט על מוקדי השליטה של חמאס. הם קוראים לאזרחים להתפנות ממערב ודרום חאן יונס על מנת לצמצם פגיעה אפשרית בהם.

בצבא מעריכים כי במקום קיימות מערכות תת קרקעיות גדולות - ובהן בכירי חמאס, בראשם סינוואר.

תגיות:יחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה