חדשות בארץ

בושה: חאלד משעל טוען ש"חמאס אינו הורג אזרחים בכוונה"

אחרי הטבח הנורא בשבת שמחת תורה, בכיר חמאס טוען בראיון בצרפת כי חלק מההרוגים נהרגו בכלל בידי צה"ל – מה שעורר זעם רב

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בכיר חמאס חאלד משעל אמרו הלילה (בין שלישי לרביעי) לתקשורת לשליח העיתון "לה פיגארו" הצרפתי, שהגיע לאסור דוחא, ביירות וירדן, על הכנת מתקפת הפתע על ישראל. אחד הציטוטים המרתיחים, שגרם לביקורת רבה, הוא הטענה שלו כי חמאס לא הורג בכוונה אזרחים תמימים ומי שהרג חלק מהאזרחים הוא בכלל צה"ל.

"אחרי שלושה חודשים של הפצצות הטילים שלנו עדיין מגיעים לתל אביב. מי שמודאג זה לא הצד הפלסטיני. לישראל היו מלכתחילה שתי מטרות: להשמיד את חמאס ולשחרר את בני הערובה. היום דעת הקהל הישראלית שואלת אם אלה מטרות ריאליסטיות. ברור שיש לנו אבידות – אבל לא היו להן השלכות על היכולת הצבאית של חמאס ולא על הפיקוד שלו. החמאס לא יושמד. הוא זכה במבחן האמינות מול ישראל", אמר משעל.

"לנוכח לחץ משפחות 'האסירים' ישראל וארה"ב רוצים הפסקת אש חדשה, אך פיקוד חמאס מסרב", המשיך. "התנאים שלנו ברורים: הפסקת התוקפנות באופן בר קיימא כדי לאפשר שחרור הדדי של בני הערובה הישראלים והאסירים הפלסטינים, וניהול תהליך גלובאלי של משא ומתן על נושאים חיוניים אחרים.

"ברגע זה אנחנו מוכנים לשאת ולתת בכל הנשואים, באופן בלתי ישיר, עם ישראל, באמצעות מתווכים. בני הערובה, האסירים, הקמת נמל בעזה - זה חשוב, אבל השאלה המרכזית היא סוף הכיבוש. הפקנו את לקחי אוסלו. ב-1993 ערפאת הכיר בישראל שלא נתנה לו דבר בתמורה. באמצעות תיקון האמנה שלנו ב-2017, חמאס הצטרף לפלגים פלסטינים אחרים בשאלת הקמת מדינה בגבולות 1967 עם ירושלים כבירה וזכות השיבה של הפליטים, בלי שחמאס העלה את ההכרה בישראל. אבל הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל היא בהחלט נושא למשא ומתן".

משעל ניסה להתכחש לרצח האזרחים הישראלים ואמר דברים חמורים בהקשר הזה. "חמאס אינו הורג אזרחים בכוונת תחילה", הסביר. "היו קורבנות שנהרגו בידי ישראל. חמאס מגביל את מלחמתו לישראל. הוא לא יתקוף אף פעם מחוצה לה, למשל באירופה". על השאלה האם ידע על הפלישה סירב להגיב.

הוא התבקש לענות על השאלה כיצד הוא מתקשר עם יחיא סינוואר, והשיב כי זה קורה בזכות "החדשנות הפלסטינית". ההערכה היא כי מדובר בכלל בטלפון נייד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חאלד משעלחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה