חדשות בארץ

אסון רודף אסון: ישיבת ירוחם התבשרה על נפילת תלמידה השמיני בקרב בעזה

ישיבת ההסדר בירוחם מבכה את נפילתו בקרב של סמ"ר אפרים יכמן הי"ד, בן 21, לוחם גבעתי. ראש הישיבה הרב חיים וולפסון: "אין לנו מילים, אנחנו זועקים זעקה בלתי נשמעת מסוף העולם ועד סופו"

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)
אא

חלל שמיני מישיבת ההסדר בירוחם: דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם את דבר נפילתו בקרב של סמ"ר אפרים יכמן הי"ד, בן 21 מהישוב נווה דניאל, לוחם שקד בחטיבת גבעתי שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו את הוריו, שמואל וליאת, ארבע אחיות ושני אחים. ההלוויה תתקיים הערב בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון

יכמן היה תלמיד שיעור ד' בישיבת ההסדר ירוחם. ראש הישיבה, הרב חיים וולפסון, ספד לו: "אפרים הוא בחור מיוחד, עדין נפש, מוכשר בצורה בלתי רגילה, בעל נשמה, שקדן, נעים לכולם, נעים לחבריו, נעימות של מפגש עם התורה. הוא היה בעל לב זהב ומלא קדושה ואהבת הבריות, השם והתורה. הוא היה תמיד אופטימי ושמח ועם חיים כל כך עשירים, בכל זאת הוא לא נטש את בית המדרש. הוא היה מלאך בחייו וכנראה שייך לעולם של מלאכים. אפרים היה תלמיד שיעור ד', חלק מאותה חבורה, שברגע שהתחילה המלחמה בשמחת תורה, חזרה ליחידות שלה בגבעתי ומאז נלחמת בעזה".

התלמידים והבוגרים מהישיבה שנפלו בקרבות מאז תחילת הלחימה הם: סמל אריאל אליהו בן 19 ממצפה יריחו, רס"ל (במיל') ינון פליישמן בן 31 מירושלים, סמ"ר איתן דב רוזנצוויג בן 21 מאלון שבות, סרן איתן פיש בן 23 מהיישוב פדואל, סמל יקיר ידידיה שנקולבסקי בן 21 ממגדל עוז, רס"ם (במיל') גדעון אילני בן 35 מעשהאל ורס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן בן 38 מחריש. הי"ד.

"אין לנו מילים, אנחנו זועקים זעקה בלתי נשמעת מסוף העולם ועד סופו", אמר בכאב הרב וולפסון, "זעקנו בבית המדרש והשתמשנו במילים של דוד המלך, לבטא את הזעקה הנוראית שאנחנו מרגישים. עם ישראל ממשיך להילחם, ואנחנו איתו ונאלצים שוב לשלם את המחירים הנוראים".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ספד ליכמן: "עוד בוקר קשה בקהילתנו בגוש עציון, אפרים יכמן הי"ד נפל במלחמה על זכותנו להיות יהודים בארץ ישראל, אפרים המוכשר והיקר היה מפרותיה היפים שנשתבחה בהם ארץ ישראל".

הרב מתניה בן שחר, רב היישוב, אמר כי "התורה היתה מרכז חייו של אפרים. זכינו להכיר צעיר מיוחד, אוהב ואהוב ששילב תורה עם דרך ארץ ואהבת ישראל. אדם של נתינה, שגדל בבית שמאיר את נווה דניאל ואת העולם בתורה ובמעשים טובים. ליבנו עם שמואל וליאת ועם כל המשפחה באבל הכבד".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזלישיבת הסדר ירוחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה