חדשות בארץ

דורש טיפול מערכתי: פלסטיני זייף זהות, קיבל רישיון נשק ועבד כמאבטח

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 18 חודשי מאסר על פלסטיני שהתגורר בישראל באורח בלתי חוקי. הנאשם זייף תעודת זהות ואושר לו לשאת נשק לאחר שהצהיר כי הוא עובד באבטחה. סניגורו: "בסך הכל רצה להתפרנס"

אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 18 חודשי מאסר על מחמוד אל רג'עי, תושב חברון בן 37, ששילם 500 שקלים עבור זיוף תעודת זהות ולאחר מכן השיג רישיון לנשק ואקדח מסוג "יריחו" ועבד כמאבטח בקניון חולון. פרטי החקירה וכתב האישום מגלים את הפירצה המסוכנת במערכות המאשרות רישוי נשק ושהייה בישראל.

במהלך החקירה, שנפתחה בעקבות מידע מודיעיני ואשר הובילה לכתב אישום נגד אל רג'עי, התגלה כי בעברו 16 הרשעות קודמות בעבירות של שהות בלתי חוקית, התחזות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, איומים, גניבת רכב וגניבת כרטיס חיוב.

על פי כתב האישום, אל רג'עי החליט בחודש אפריל לנסות לעבוד בישראל. הוא יצר קשר עם אדם אחר בשטחים, שלח לו את תמונתו עבור הכנת תעודת זהות מזויפת. באמצעות התעודה הוא נכנס לישראל והתראיין לעבודה כמאבטח בחברת אבטחה.

כתב האישום מציין כי הוא עבר הליכי מיון, הכוללים מטווח ירי, קורס בודק בטחוני, מבדקי פסיכולוג ורופא, הכל כשהוא מתחזה לתושב נצרת. בסיום הליך הקבלה אל רג'עי קיבל במרמה נשק מסוג "יריחו" ומחסניות מחברת האבטחה, ועבד כמאבטח חמוש.

בבית המשפט הודה הנאשם במעשים המיוחסים לו וטען כי פעל במטרה למצוא פרנסה. הוא פירט כיצד פעל להשגת תעודת הזהות המזויפת, כיצד התקבל לעבודה, וכיצד קיבל לידיו אישור לנשיאת נשק.

עורכי הדין מיכל רובנשטיין ומשה קשלס, שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם, מסרו: "מחמוד טען לכל אורך הדרך כי כל מעשיו היו כדי להתפרנס ולא פעל באופן יזום להשיג נשק. בית המשפט קיבל את טענתנו המרכזית כי פעולותיו הבלתי חוקיות של מחמוד הן תולדה של מצוקה כלכלית ורצון להתפרנס ולא מעבר לכך".

המשפט חשף שרשרת של מחדלים שהביאו להעסקתו של הפלסטיני בעבודה כה רגישה - מהכניסה לישראל עם תעודה שלא נבדקה, ובמיוחד בהליך קבלתו לעבודה מבלי שהרשות המטפלת בפניות לקבלת נשק לא תגלה שהוא בעל עבר פלילי עשיר.

תגיות:בית משפטשהייה בלתי חוקית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה