חדשות בארץ

"הילדים לא האמינו שאין אצלנו צבע אדום": נדבן יהודי אוסטרי אירח 260 תושבים מקיבוץ נחל עוז

ליאון לפקוביץ', נדבן יהודי מאוסטריה, אירח 260 תושבים מקיבוץ נחל עוז במשך חודש וחצי: "קיבלנו אנשים בטראומה נוראית. אנשים שבפעם הראשונה מאז הטבח הצליחו לישון בלילה"

חיילים בקיבוץ נחל עוז לאחר הטבח. צילום: Yonatan Sindel/Flash90חיילים בקיבוץ נחל עוז לאחר הטבח. צילום: Yonatan Sindel/Flash90
אא

נדבן יהודי מאוסטריה בשם ליאון לפקוביץ' אירח בווינה 260 תושבים מקיבוץ נחל עוז במשך חודש וחצי לחופשת מנוחה והתאוששות מהטראומה שעברו מאז ה-7 באוקטובר.

בראיון שהתפרסם ב-ynet, אמר לפקוביץ': "אנשים מוסרים את חייהם, ובתור יהודי שחי בחו"ל הרגשתי שזה משהו שאני יכול לעזור בו, לנסות להוציא אותם קצת מהטראומה ולתת להם תקווה ואור, ובמיוחד אוזן קשבת ואפשרות לספר את הסיפור שלהם".

ב-7 באוקטובר, מחבלים פרצו למוצב הסמוך לנחל עוז, ולאחר שרבים מחייליו נהרגו, הם נכנסו לקיבוץ, פרצו לבתים ורצחו משפחות שלמות. לפקוביץ' סיפר שהיה לו קשה לשמוע שהילדים לא האמינו שאין אצלו ממ"ד או צבע אדום. "קיבלנו אנשים בטראומה נוראית. אנשים שבפעם הראשונה מאז הטבח הצליחו לישון בלילה. לצחוק, לדבר".

שליש מהתושבים שהתארחו בווינה היו ילדים, שללא ספק היו זקוקים לזמן רגיעה לאחר הפגיעה הקשה שספג הקיבוץ. לפקוביץ' מימן על חשבונו את הטיסות, הבילויים, הארוחות והאירוח. המשפחות הגיעו לשבוע שלם ב- 7 סבבים.

הם נפגשו עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, וזכו לחיבוק חם מההנהגה האוסטרית. כמו כן, תושבי הקיבוץ נפגשו עם העיתונות המקומית וסיפרו על החוויות הנוראיות שעברו ביום הטבח.

תושב נחל עוז, ברי מאירוביץ', סיפר על השבוע בווינה: "הצגנו את הקיבוץ ואת המדינה וממש דאגו לנו לכל הצרכים. שבוע שלם של התרעננות, הרגשה של ביטחון. אנשים סופר טובים שבאו לעזור מכל הלב. אנחנו מתכוונים לשמור על קשר".

השבוע הגיע לפקוביץ לבקר את התושבים בקיבוץ משמר העמק ואמר: "אני כל כך שמח שעשינו להם טוב והצלחנו קצת להוציא אותם מהחרדות. הפגשנו אותם גם עם מומחים לפסיכותרפיה שסיפרו שמה שהם עברו לא עברו בשום מקום בעולם, אולי רק בזוועות של בוקו חראם".

תגיות:חרבות ברזלנחל עוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה