חדשות בארץ

קרבות פנים אל פנים בדרג' תופאח - המעוז האחרון של חמאס בעיר עזה

השכונה הגדולה שנמצאת בצפון מזרח העיר עזה, בין ג'באליה לשג'עייה, מוחזקת עדיין על ידי גדוד מחבלים. עם כיבושה צה"ל ישיג שליטה על כל צפון הרצועה. נפגעי חרדה מפגיעת רקטות בקריית שמונה

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל ניהל היום (רביעי) קרבות פנים אל פנים בשכונת דרג' תופאח, בצפון מזרח העיר עזה, מול מחבלי חמאס הנמצאים עדיין בשכונה. המטרה של הלוחמים היא לכבוש את השכונה הגדולה, דבר שיביא לשליטה מלאה על כל צפון רצועת עזה, שכן מדובר במעוז האחרון שנותר בידי חמאס באזור זה.

כוחות חי"ר ושריון מצוות הקרב של גדוד 50, הפועלים תחת צוות הקרב של חטיבה 460, פשטו על מרחב פרדסים בפאתי השכונה בו איתרו חמישה פירים התקפיים ובורות שיגור רבים. במהלך הפעילות בפרדס נתקלו הלוחמים במספר מחבלים אשר ירו לעברם טילי RPG וירי מנשק קל, הכוחות חיסלו את המחבלים בירי.

במהלך ההתקפה כוחות שריון זיהו במרחב שני מחבלים זוחלים עם נשקים לעבר הכוחות, וחיסלו אותם באמצעות ירי פגז טנק. בנוסף נורה במהלך ההיתקלות על הכוח טיל נ"ט שלא פגע בטנק, לוחמי השריון זיהו את מקור הירי וחיסלו את המחבל שניסה לתקוף את הכוח.

במרחב חאן יונס, לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול מול מטרות שהוגדרו להם. הלחימה במקום נעשית על ידי לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו. דובר צה"ל מסר כי הכוחות ממשיכים להעמיק את פעילותם בשיתוף פעולה עם כוחות הנדסה, שריון וחיל האוויר. לוחמי הקומנדו חיסלו מחבלים רבים, איתרו והשמידו פירים התקפיים וביצעו עשרות תקיפות באמצעות חימוש ממוקד. כמו כן, הלוחמים פשטו והשמידו תשתיות טרור רבות בהן איתרו אמצעי לחימה ומסמכים מודיעיניים. בנוסף, פשטו הלוחמים על מתחם תצפיות של חמאס שמוקם במסגד.

לחימה במרכז הרצועה

בתחילת השבוע החל צה"ל לתקוף יעדים במרכז הרצועה, עם דגש על מחנה הפליטים אל-בורייג'. דובר צה"ל בערבית קרא היום לאוכלוסייה המקומית לנוע דרומה ולעזוב את המחנה ושטחי מגורים נוספים במרחב.  

ההנחיה, שניתנה על ידי פיזור מנשרים, כוונה לתושבי מחנה אל-בוריג' ולשכונות בדר, החוף הצפוני, אל-נוז'ה, אל-זהרה, אל-בוראק, אל-בסמה, אל-בוואדי, אל-ראודה ואל-סאפא, באזורים הדרומיים של ואדי עזה. צה"ל אפשר גם הפוגה זמנית בפעילות בשכונת אל-סלאם בדיר אל-בלח, כדי שהתושבים יוכלו להצטייד במזון.

מספר נפגעי חרדה כתוצאה משיגור רקטות לעבר קריית שמונה

החיזבאללה שיגר היום עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבים בגבול הצפון. לפנות ערב שוגר מטח של כעשרים רקטות לעבר קריית שמונה. שמונה מהן יורטו, אך שלוש רקטות פגעו בשני בתים ובבית כנסת. נגרם נזק רב למבנים. צוותי מד"א טיפלו במספר אזרחים שלקו בחרדה.

קודם לכן תקף חיזבאללה בטילי נ"ט, פצצות מרגמה ורקטות את מרחב הר דב. באזור זוהו שלושה כלי טיס עוינים והם יורטו. אחר הצהריים שוגרו רקטות מלבנון לעבר מעלות וערב אל עראמשה. בבוקר שוגרו שני מטחים, ובסך הכל כ-18 רקטות לעבר ראש הנקרה והסביבה. מרבית הרקטות יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

צה"ל תקף בלבנון כמעט ללא הפסקה לכל אורך היממה. מטוסי חיל האוויר השמידו מתקני שיגור ותשתיות המשמשות את חיזבאללה.

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה