חם ברשת

"איבדנו הכל": כך הגיבו העזתים לטבח ב-7 באוקטובר - וכך הם מגיבים היום

הטבח הנורא הוביל את העזתים לצייץ בשבח המחבלים, אלא שחודשיים אחרי מבינים אותם פעילי רשת: "אנחנו צריכים נס כדי לעצור את כל מה שקורה"

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

"האירוע נהדר ומפחיד, אבל אללה, האושר שלי הוא אין סופי". כך הגיבה תושבת עזה, פעילת טוויטר, לאירוע הטבח ב-1,400 ישראלים ב-7 באוקטובר. באותו יום הרשת געשה: תומכים פרו פלסטיניים יצאו לרחובות כדי "לרקוד על הדם" של הנרצחים והעלו תמונות מהטבח.

כעת, כחודשיים וחצי אחרי מתקפת הטרור, העזתים ותומכי הטרור מתחרטים. בפוסט שהעלה "הצל" הוא מביא את התגובות של אותם אנשים שהיללו את הטבח. "איבדתי הכל", כתבה אותה בחורה.

אבל האירוע לא נגמר כאן. "בימי חיי לא הייתי מדמיין שהיום הזה יגיע, ולא ציפיתי לראותו. השבח לאל שזכיתי לחוות את הרגע הזה", כתב עזתי אחר. השבוע הוא צייץ: "הו אללה, אנחנו צריכים נס כדי לעצור את כל מה שקורה", זאת בתגובה להתקפות צה"ל ברצועה. תושב אחר צייץ ב-7 באוקטובר: "6 באוקטובר הוא מועד מצרי, 7 באוקטובר הוא מועד לפלסטיני", תוך שהוא מצרף תמונה של דגל פלסטין ולב אדום. חושיים וחצי אחרי הוא כותב: "על פי החדשות, בשכונה שלנו אין בית אחד ראוי למגורים, ויש סבירות גבוהה שביתנו נהרס. מעולם לא בחרתי במלחמה ובהרס ותמיד אבחר בחיים. שהאל יקלל את סוחרי המלחמות".

בכלל, אפשר לומר שעזתים רבים מתחרטים על דברים שאמרו בתחילת המלחמה. היום, רובם מקללים את חמאס וחלקם מאחל לבכיר חמאס, יחיא סינוואר, למות.

אחרי שיצאו לאחרונה בקריאות פומביות נגד חמאס, העזתים תקפו השבוע גם את אונר"א.

אחד מהם פנה למנהיגי חמאס דרך ערוץ אל-ערביה הסעודי ואמר: "איך ייתכן כי כבר תוך כמה ימים מפרוץ המלחמה. האזרחים חיו ברעב כבד, אף על פי שהמלחמה תוכננה במשך שנים. איך לא חשבתם על החזית הפנימית לטובת האזרחים? איך לא דאגתם שיהיה לאזרחים אוכל? לא מספיק הטרור שאנחנו עוברים, עכשיו אתם, חמאס, מפעילים טרור נגד הדעות שלנו ומעבירים ביקורת על מה שאנחנו אומרים?".

"זה ברור כי לתושב העזתי אין חשיבות והוא חסר ערך. אנחנו תוהים איזה צירוף מקרים כשכל חברי הלשכה המדינית ללא יוצא מן הכלל עזבו את הרצועה ואין כאן אף אחד מהם", הוא הסביר. תושב אחר סיכם: "ביקשתי מהמשטרה לבדוק את הסוחרים בשווקים שגונבים אוכל ישירות ממשאיות הסיוע ומוכרים אותו במחירים מופקעים, וגם לפקח על נציגי אונר"א", וסיפר כי חמאס לוקח להם את המזון ומוכר אותו במחיר מופקע.

תגיות:עזהחמאסטבחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה