חדשות בארץ

המילואימניק שאיבד את הראייה: "כשהתעוררתי שאלתי את הרופא אם אני עיוור - הוא אמר שכן"

מתן לוי ספג רסיסי פצמ"ר שחדרו לראשו ונפצע בצורה אנושה: "החיים ממשיכים. אני כבר לא יכול לחזור אחורה ולשנות את זה, לצערי. עכשיו אני עם הפנים קדימה"

אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/flash90)אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/flash90)
אא

משפחתו של מתן לוי לא חשבה שהוא יוכל ללכת, בטח לא חודשיים אחרי שנקרא לשירות מילואים ולאחר מספר ימים של קרבות ולחימה, פצמ"ר נפל קרוב אליו, רסיסים חדרו לראשו והוא נפצע באורח אנוש.

חודשיים אחרי, לוי העניק ריאיון ראשון לחדשות 12 בו סיפר מה עבר עליו עד הפציעה ולאחריה. "באותו יום, הייתי במשימה של פטרול בכל השטח שהיינו אמונים עליו, ובדיוק כשירדנו מהמשימה לזמן המנוחה, היה צבע אדום. נשכבתי, שמתי ידיים על הראש - כי באמת אין לך שם זמן. לצערי, הפצמ"ר נפל ממש קרוב אליי. הרסיסים חדרו לי למוח ולעיניים", סיפר.

לוי פונה במסוק לבית החולים סורוקה והועבר לבית החולים שיבא בתל השומר. לאחר תקופה ארוכה שבה הורדם והונשם, הוא התאושש ואז גילה שאיבד את הראייה. "הדבר הראשון ששאלתי כשקמתי זה למה אני לא רואה ואם אני עיוור - הרופא אמר לי שכן", סיפר. "לא קל לשמוע דבר כזה, אבל מה שחשבתי זה קודם כל איך אני לא נשבר. עוד באותו היום אני זוכר שחשבתי - אוקיי, קרה. איך אני ממשיך מפה הלאה?".

עוד לפני שבעה באוקטובר, מתן סיים לימודי משפטים ורצה להיות עורך דין. למרות שאיבד את הראייה, הוא טוען: "זה עכשיו יהיה קצת יותר קשה ממה שזה היה קודם, אבל דברים קשים לא מפחידים אותי. להיפך - אני אוהב את הקושי".

מתן ממשיך להיות אופטימי ומספר כי "החיים ממשיכים. אני כבר לא יכול לחזור אחורה ולשנות את זה, לצערי. עכשיו אני עם הפנים קדימה. אני רוצה שהפציעות שלי ושל החיילים האחרים לא יהיו לשווא. שנוכל לחיות פה בשלום, במדינה שלנו, כי אין לנו בית אחר".

תגיות:פצועיםחרבות ברזלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה