חדשות בארץ

רוע הלב של חמאס: לחיילת היה "חור בבטן", המחבל צחק

החברות הכי טובות שלה נהרגו, היא עצמה כמעט איבדה את חייה, אבל עמית הלל לא נכנעת, עוברת שיקום אחרי שמחבלים ירו בה בעת ששהתה בבסיס ומספרת: "יש לילות שאני לא ישנה ומפחדת לצאת מהבית. אבל אני מאמינה שיהיה טוב ושהכול עניין של זמן"

(צילום: Gershon Elinson/Flash90)(צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

"המחבלים ירו לי בבטן. הכדור נכנס ויצא לי מהבטן, תוך כדי שאני רצה ומנסה לעקוף את המבנה כדי להסתתר. בגלל הריצה המהירה והלחץ לא שמתי לב אפילו שירו בי, זה היה נשמע לי לא מציאותי. הרגשתי כאילו אני רצה קילומטרים ושעות ארוכות, אבל בפועל זה היה כמה מטרים בסך הכול. כל הכדורים עפו לנו מעל הראש ומתחת לרגליים. לא הרגשתי את המכה של הירייה, הרגשתי שזה כאב אחר". כך משחזרת, בשיחה עם N12, החיילת עמית הלל, שעוברת כיום שיקום לאחר שנורתה על ידי מחבלים ושרדה את התופת.

הלל מספרת כי היא התחבאה מאחורי המבנה, יחד עם חיילת נוספת בשם עופרי. "ראיתי חור גדול שנפער לי בבטן", היא נזכרת. "נשכבתי על הרצפה ועופרי לחצה לי על הבטן. אני לא אשכח כשבזמן ששכבתי שם, ראינו שתינו מחבל מצד ימין שלנו יושב על בטונדה. הוא פשוט ישב שם, הסתכל על השמיים וחייך חיוך מוגזם. הוא היה במין אופוריה כזו. הוא בטוח גם ראה אותנו, אבל זה לא עניין אותו".

"קמתי כאילו לא קרה כלום והתחלתי לרוץ. בשנייה שתפסתי תנופה, נפלתי על הרצפה והשתפשפו לי הרגליים והידיים והטלפון עף לי מהיד, ונשארתי רק עם הנשק", המשיכה עמית. היא התחבאה מתחת למיטה, ואז קיבלה ברשתות החברתיות הודעה כי אחד החיילים נרצח.

"ניסינו להשיג את אחת הקצינות, ללא הצלחה. בחמ"ל לא תמיד יש קליטה ולא ידענו מה לעשות, אז המשכנו לשכב שם. בזמן שאנחנו מחכות שמענו המון צעקות, ריצות של אנשים ושמענו אנשים שיוצאים מהחלונות. חיכינו מתחת למיטה בידיעה שיש סיכוי גדול שמחבלים ייכנסו ויקרה מה שיקרה או שיחלצו אותנו. לא דיברנו אחת עם השנייה, כדי לא לעשות רעש, ומידי פעם הזזתי את הרגליים כדי לסמן לה שאני בחיים.

"לחצתי על הבטן שלי חזק כל השעות האלה וזה מה שהציל אותי. הרופאים אמרו לי שאם לא הייתי עושה את זה, לא הייתי כאן היום. ניסיתי כל הזמן להבין עם עצמי איפה כולם, מאוד דאגתי לכולם. חשבתי על זה הרבה אחר כך, שהיינו חסרי אונים שם, ולא יכולנו לעזור לחיילים אחרים ואולי למשוך אותם אלינו לחדר להסתתר איתנו", היא נזכרת. "צעקו לנו בעברית בדלת שהם חיילים שבאו לעזור, אבל כל כך פחדנו שהחלטנו לא לענות בהתחלה עד שנהיה בטוחות".

ואכן, בשעות הצהריים חיילים פרצו לחדר המגורים וחילצו את השתיים. עמית פונתה לסורוקה. באמבולנס היא דיברה לראשונה עם הוריה. אימא שלה לא הגיבה ופגשה אותה בבית החולים. מאז, עמית בשיקום. "פיזית עוד קצת קשה לי ויש לי לילות שאני לא ישנה ומפחדת לצאת לבד מהבית. אבל אני מאמינה שיהיה טוב ושהכול עניין של זמן", היא מסכמת.

תגיות:פצועיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה