חדשות בארץ

מכינת "בני דוד" מתאבלת על החלל ה-15 שלה ב"חרבות ברזל"

המכינה בעלי ספגה השבוע מהלומה נוספת עם נפילתו בעזה של סרן (במיל') נריה זיסק, החלל ה-15 מקרב בוגרי הישיבה. 26 בוגרים שלה, בהם הדר גולדין הי"ד, נפלו במלחמות ישראל

סרן (במיל') נריה זיסק (צילום: דובר צה"ל)סרן (במיל') נריה זיסק (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין במשואות יצחק הובא היום (חמישי) למנוחות סרן (במיל') נריה זיסק הי"ד, החלל ה-15 במספר מקרב בוגרי מכינת "בני דוד" בעלי. המכינה, שמאות מבוגריה מגויסים, מתפללת גם להשבת גופתו של הדר גולדין, בוגר המכינה שנפל בקרבות במבצע "צוק איתן".

מכינת בני דוד היא אחד מהמוסדות המוכרים ביותר של המגזר הדתי. 26 מבוגריה נפלו במלחמות ישראל, ביניהם רועי קליין, בעל עיטור העוז ועמנואל מורנו שנפלו במלחמת לבנון השנייה, אלירז פרץ ויהונתן נתנאל הי"ד.

בשיחה עם "ישראל היום" מספר ליאור שטול, מנכ"ל המכינה, כי מבחינתו "המכינה כולה מגויסת, אם בלימוד תורה, בהתנדבות או בסיוע למאות המשפחות של בוגרי המכינה ביישוב עלי ואלפים רבים בכל רחבי הארץ. אנו נמצאים בשליחות. אם המדינה צריכה אותי - אני מתגייס. צריכים אותנו בעזה? בצפון? אנחנו לא שואלים שאלות. איפה שצריכים אותנו, שם אנחנו נמצאים - בחינוך, בשגרה, וכעת במלחמה".

במכינה מספרים כי שלושה מראשי המוסדות החינוכיים שלה נמצאים במילואים. הרב ליאור נגוסה, ראש מכינת "דרך אבות", נמצא בתוך הרצועה. נגוסה, יחד עם בוגרים נוספים הנלחמים כעת בעזה, ערך בשבוע שעבר אזכרה לסרן יהונתן נתנאל הי"ד, שנפל במבצע "עופרת יצוקה", בבית שבו נהרג ברצועת עזה.

ראש מכינת בני דוד בעלי, הרב אלי סדן, שלח היום לבוגרים ולתלמידים איגרת שבה חיזק אותם בלחימתם נגד חמאס. באיגרת כתב: "נוכח השנאה התהומית של האסלאם כלפינו, הולכת ומתחזקת בתוכנו ההכרה שדווקא בהכרת עמנו ושורשיו האמונים נוכל להתמלא עוד ועוד בכוחות חיים הדרושים לנו בדרכנו הארוכה. לא נוכל להסתפק ברצון לחיות כדי לחיות, לחיים צריכה להיות משמעות עמוקה וגדולה כדי שנהיה מוכנים לסכן את חיינו הפרטיים למען חיי האומה הכלליים. במדינה זו יש קסם מיוחד - זוהי מדינה שלנו, של העם היהודי ששב לארצו אחרי 2,000 שנות גלות, ויש בנו רצון וכוח לשמור עליה, ואנו מוכנים למסור את הנפש למענה".

מלבד זיסק, השבוע נודע גם על נפילתם של רס"ן שי שמריז ואריה ריין. הי"ד.

קודם לכן, מוסדות בני דוד שכלו את איתן נאה, צביקה לביא, נתנאל מנחם איתן, עלמנאו עמנואל פלקה, יוסף מלאכי גדליה, דקל סויסה, דוד מאיר, דביר לישה, ד"ר איתן מנחם נאמן, יהודה נתן כהן, משה ידידיה לייטר ואיל מאיר ברקוביץ'. הי"ד.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזלמכינת עלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה