חדשות בארץ

סערה בשידור חי | חיים לוינסון: "ה-7 באוקטובר – יום חג לסמוטריץ'"; הציונות הדתית: "יש גבול לרעל"

העיתונאי חיים לוינסון אמר בשידור חי בערוץ 12, כי מבחינת השר בצלאל סמוטריץ' ה-7 באוקטובר הוא "יום חג". במפלגת הציונות הדתית הגיבו בקריאה להדיחו משידורי הערוץ

סמוטריץ', בעיגול: לוינסון (צילומים: חיים גולדברג ומשה שי, פלאש 90)סמוטריץ', בעיגול: לוינסון (צילומים: חיים גולדברג ומשה שי, פלאש 90)
אא

במפלגת הציונות הדתית קראו הבוקר (ראשון) לרשות השנייה להדיח את העיתונאי חיים לוינסון משידורי ערוץ 12, וזאת לאחר שאמר כי ה-7 באוקטובר הוא "יום חג" עבור שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

לוינסון, המשמש כחבר בפאנל בתוכנית הבוקר של ערוץ 12, אמר בשידור חי על סמוטריץ': " מבחינתו ה-7 באוקטובר זה יום חג. בוודאי שזה יום חג עבורם. מבחינתם לחזור לגוש קטיף ולחזור לעזה זה התגשמות חלום הדורות – ואמרה את זה סטרוק לפני המלחמה, לא אחרי המלחמה. 'זה יעלה בקורבנות רבים' – היא אמרה את זה באמת".

"מה הם רצו כל השנים?", הוסיף לוינסון, "הם רצו שהרשות הפלסטינית תקרוס ושהקיצונים יעלו, כדי שיוכלו לממש את חזונם המשיחי לחזור לכל חלקי ארץ ישראל – הם אמרו את זה לפני המלחמה. עכשיו הוא מתקדם בתוכנית – כדי לשלוט ביטחונית, אנחנו צריכים גם לשלוט אזרחית".

המגיש ניב רסקין ניסה לשכנע את לוינסון לחזור בו: "עזוב את זה, תמחק את זה". לוינסון נותר בשלו: "לא מוחק את זה. זו תפיסתם, בשביל זה הם הלכו לכנסת. למה אתה כועס? זה מבחינתם שלב קטן בגאולה".

בציונות הדתית הגיבו בחריפות על דבריו של לוינסון: "בלתי נתפס וזעזוע עמוק, שעיתונאי הארץ ומגיש בחדשות 12 מסוגל להגיד שיום בו נטבחו ונרצחו בברבריות שאין דומה לה אלפי ישראלים הוא 'יום חג' לשר סמוטריץ' או לכל אדם אחר במדינת ישראל. לתת במה לטירוף הזה זה רמיסת כל נורמה במדינת ישראל. הרשות השנייה חייבת לפעול מיידית כדי להפסיק את עבודתו בחדשות 12. יש גבול לרעל שניתן להכיל. די!".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק תקפה אף היא את לוינסון: "יום חג?! איזה תהומות של שנאה והסתה! כשאמרתי שוב ושוב שלא תהיה ברירה אלא לחזור לעזה, ושזה יהיה כרוך בקורבנות רבים, זו הייתה ראייה מפוכחת של המציאות, שהייתה לי עוד קודם ההתנתקות, והעמיקה בכל יום בו כיהנתי בוועדת חוץ וביטחון. שום חגיגה אין כאן, רק כאב נורא על שלא הצלחנו. לוינסון תתבייש".

חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב: "מסתבר שיש אנשים שקשה להם לראות את כל עם ישראל מתאחד סביב הלוחמים שמחרפים את נפשם למען המשימה המשותפת לכולם, אז הם חייבים להסית ולפלג. מילא בטוויטר, אבל למה ערוץ 12 נותן להם את הגישה הישירה הזו להרבה בתים בישראל?".

תגיות:הציונות הדתיתבצלאל סמוטריץ'התקשורת הישראליתחיים לוינסוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה