חדשות בארץ

אחיו של אלון שמריז: "הוא צעק בכל הכוח, זאת הפעם האחרונה ששמעתי אותו"

אחיו של החטוף שנהרג בשוגג על ידי צה"ל: "בגלל שהייתה היתקלות הם חיכו כל פעם להפוגה בירי וצעקו 'הצילו חטופים מתחת למדרגות', ו'תצילו אותנו'. אתה מסתכל ודומע"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז ז"ל, שנורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל בסג'עייה, סיפר בראיון על התחקיר שפרסם צה"ל, בעקבות מה שראה במצלמת כלב עוקץ. מהסרטון הוא שמע את אחיו בפעם האחרונה נלחם על חייו.

"למדנו דברים חדשים שלא ידענו מהתחקיר, דברים שהפתיעו אותנו והעמיקו את תחושת הכישלון של האירוע", אמר בריאיון לאתר N12. "גם הפתק בקיר עם הכיתוב הצילו, וגם אותו בית עם ההיתקלות של סיירת גולני. בהיתקלות הזו לוחם סיירת גולני שמע צעקות, ואחרי הערכת מצב הגיעו למסקנה שמדובר בניסיון של אירוע משיכה. כלומר זה אירוע של שרשרת החמצות".

"ראינו גם את התיעוד שפרסם צה"ל", הוסיף. "הוא מתעד את הצעקות שלהם במשך דקות ארוכות. שמעתי את אחי צועק בכל הקול שנשאר לו. בגלל שהייתה היתקלות הם חיכו כל פעם להפוגה בירי וצעקו 'הצילו חטופים מתחת למדרגות', ו'תצילו אותנו'. אתה מסתכל ואתה דומע, זו פעם אחרונה ששמעת את את אח שלך.

"זה מתסכל נורא. אם רק מישהו היה צועק יש פה משהו. אבל החיילים לא היו מוכוונים לכך, הם היו מוכוונים לחסל את חמאס - וכך זה נראה. המקרה הזה הוא המשך ישיר של 7 באוקטובר. המטרה הראשונה של הקבינט והממשלה היא חיסול חמאס ולא החזרת חטופים".

כזכור, באירוע נהרגו גם יותם חיים וסאמר פואד אל טלאלקה. מהתחקיר עלה כי האירוע יכל להימנע, אך ברור כי הירי לא בוצע בזדון. בנוסף, הממצאים פורסמו רק לאחר שהמשפחות עודכנו בפרטים. הם העידו כיצד עשו השלושה כל שיכלו כדי שיזהו אותם, אך ללא הצלחה. התחקיר כלל תשאול מפקדים מהשטח, חיילים, שיחות עם חטופים ששבו הביתה ועוד.

מוקדם יותר השבוע התייחס אביו של אלון, אבי שמריז, לעובדה שהמשפחה חוותה במהלך המלחמה טרגדיה כפולה: שבועיים אחרי שאלון שמריז נהרג, נפל בצפון הרצועה קרוב משפחתו, רס"ן שי שמריז ז"ל, מ"פ בחטיבת הנח"ל.
"אנחנו חוטפים מכה אחרי מכה במשפחה. לא מצליחים להתאושש מאחת ונכנסים למכה השנייה. שי ואלון נולדו בהפרש של תשעה ימים. שניהם בני 26. הלכנו לברית שלו ואחרי יומיים אשתי ילדה ועשינו ברית לאלון. למרות שהם לא גדלו ביחד הם די דומים באופי שלהם, שני הילדים האלה", אמר האב. "אני לא יודע שום דבר קונקרטי על נסיבות נפילתו, רק שהוא נלחם בעזה, באזור הצפון. בערב היינו בפגישה עם נשיא המדינה, על כל מה שקשור לבן שלי, כשפתאום באמצע הדיון קיבלנו את הבשורה המרה הזאת.

"הספקתי לדבר איתם וגם עם סבא של שי, שהוא הדוד שלי. זה קשה מאוד. אנחנו נקרענו מחדש, הכל נפתח לנו. מה שקרה לבן שלנו ומה שקרה לבן שלהם, זה אסון. שי נפל במהלך לחימה, כשביצע את תפקידו בגבורה. סיבות הנפילה שלו זה מלחמה מול חמאס. הסיבות של הבן שלי הרבה יותר קורעות לב, לא שאני עושה חס וחלילה השוואות. שניהם יקרים ללבי, אבל הנסיבות שבהן הבן שלי נהרג, הן פשוט טרגיות".

תגיות:חמאסחייליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה