חדשות בארץ

אחרי בת חפר, גם ביישוב הזה מתלוננים: "שומעים חפירות מתחת לאדמה"

בכוכב יאיר שליד קו התפר טרם מצאו מנהרות, אך התושבים מביעים חשש מפריצת הגדר על ידי המחבלים. ראש המועצה דורש שהמדינה תעזור: "חוששים מפלישה מהערים הפלסטיניות"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תושבי היישוב בת חפר התלוננו לאחרונה, כי הם שומעים חפירות מתחת לאדמה. הם מזהירים כי מחבלים מטול כרם חופרים מנהרות כדי להגיע ללב ישראל. כעת, גם ביישוב כוכב יאיר-צור יגאל הסמוך לקו התפר ישנם תושבים שמשמיעים תלונות דומות. עמדה אחת של היישוב צופה לעבר העיר הפלסטינית קלקיליה, שממוקמת 300 מטרים מהבית הדרומי ביישוב. בצד המזרחי של כוכב יאיר-צור יגאל אפשר לראות את הכפרים הפלסטיניים פלאמה, ג'מאל וג'יוס, שנמצאים גם הם מאות מטרים מבתי היישוב.

ראש המועצה יובל ארד סיפר לעיתון ידיעות אחרונות: "אנחנו הקמנו מאז 7 באוקטובר את שלוש העמדות, והן מאוישות 24/7 כדי לוודא שביטחון התושבים שלנו נשמר בכל עת. התפיסה הייתה שאנחנו חייבית מיידית למגן את היישוב, כדי להגן על התושבים מפני הלא נודע". לדבריו, "מכל הבדיקות והסקרים שנעשו עם חטיבת אפרים, לא נמצאה עדות לקיומה של מנהרה, אבל בכל היישובים לאורך קו התפר חוששים מחפירת מנהרות, וגם מפלישה של חמושים מהערים הפלסטיניות - כמו שראינו ב-7 באוקטובר".

החלק בגדר ההפרדה ליד כוכב יאיר-צור יגאל עובר ליד קלקיליה. במקום מבוצעות עבודות לבניית גדר חדשה ומסיבית יותר, אבל מי שירצה לא יתקשה לחצות את הגדר. לדברי ארד, "הגדר הישנה שכל אמצעי ההגנה פורקו ממנה היא גדר רשת טיפשה שלא תגן על אף אחד. לעומת זאת, הגדר שמשרד הביטחון מקים בימים אלו מאורנית ועד טול כרם דומה לגדר בגבול מצרים שמנעה את כניסת המסתננים. זו גדר מרותכת וכבדה בגובה 7 מטרים עם תלתליות, שיהיה קשה יותר לפרוץ אותה. אני מקווה שהפרויקט הזה יסתיים הכי מהר שאפשר".

המועצה האזורית עמק חפר החליטה לבצע בדיקות מקצועיות להסרת חשש ממנהרות. בשלוש בדיקות שונות לא נמצאו סימנים כאלה. יחד עם זאת, תושבי כוכב יאיר-צור יגאל ובת חפר לא לבד ויישובים נוספים חוששים מפלישת מחבלים. "אחרי מה שלמדנו ב-7 באוקטובר, ברור לחלוטין שמדינת ישראל צריכה לעשות שינוי ולהתייחס ליישובים בשרון המזרחי כעוטף גוש דן", מסכם ארד.

תגיות:חפירותמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה