חם ברשת

לוחם אגוז שנמצא בעזה: "החרדים תורמים לנו בלימוד התורה"

איש התקשורת ישי כהן שנכנס אל תוך קו האש בשכונת שג'אעיה שבצפון הרצועה, ראיין לוחם אגוז בשם לידור שאמר כמה דברים מחממי לב במיוחד על הציבור החרדי

אא

הכתב החרדי ישי כהן שנכנס לקו האש בשכונת שג'עיה בצפון רצועת עזה, במטרה לראיין קצינים וחיילים מהשטח - פגש את לידור, לוחם אגוז שריגש את כהן כשהכניס אותו אל החפ"ק שלהם שהיה פעם מבנה של החמאס - וכשראה את הכיפה לראשו, אמר לו: "אתם החרדים, הוכחתם מי אתם. ריגשתם אותנו".

כששאל כהן האם הוא מוכן להתראיין ולדבר למצלמה, התרגש לידור אף יותר, הסכים וביקש "להעביר את המסר של האחדות מתוך שטח האש", אחרי חודשיים שבהם הוא נמצא בעזה. מול המצלמה סיפר לידור כי בחטיבה שלו נהרגו שני לוחמים, ולמרות כל הכאב - "אנחנו  עושים את המשימה כדי לשמור על הביטחון, למרות הגעגוע לאישה ולילדה בת השנה שמחכה בבית. אשתי כל הזמן מציקה לי 'תחזור, תחזור', אבל איך שאני נותן מעצמי, כולם נתנו מעצמם. לכולם יש אישה ומשפחות, וגם אני צריך להיות חלק", אמר. 

בשלב מסוים שואל כהן את לידור את השאלה המרגשת הבאה: "אם הייתי אומר לך לפני שלושה או ארבעה חודשים שאני אפגוש אותך בתוך שג'אעיה, היית מאמין? "בערב הושענא רבה הייתי במקווה האר"י. לא האמנתי שיום למחרת יקפיצו אותי למילואים". כשנשאל על האחדות שהוא רואה מאז תחילת המלחמה וכיצד היא משפיעה על החיילים בשטח, אמר כי הוא "מאוד שמח שפה רואים את הפרצוף האמיתי של החרדים. רואים כמה הם דואגים וכמה הם נותנים. אנחנו בעיקרון בנתיבות, ואתה רואה את כל האהבה של החרדים. משאירים לנו מקווה פתוח כדי להתקלח 24 שעות בשבילנו, באים ומביאים לנו אוכל.

"בדיוק כשבאנו להיכנס לעזה, הגענו מבארי, עוצרת אותנו אישה חרדית באמצע הכביש ומביאה לנו בקבוקי שתייה, וחמישים שקל כדי לקנות בורקסים. הם מברכים אותנו. כשהם רואים אותנו  הם מנופפים לנו. אנחנו מרגישים מלכת אנגליה בכבישי נתיבות. זה הכי מחמם את הלב. אני מאמין בחרדים שהם תורמים בלימוד התורה, שזה תורם לנו המון, ואנחנו שליחים", סיכם. 

תגיות:חייליםחרדיםלימוד תורהתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה