בריאות ותזונה

צורכים קפה נטול קפאין? זה החומר שאתם חייבים להתרחק ממנו

בין אם אתם אוהבים קפה נטול קפאין יותר מהרגיל ובין אם אתם חייבים לצרוך אותו כדי להפחית את רמות הקפאין, חשוב שתכירו את החומר הזה, שכן יש לו השלכות מרחיקות לכת על הבריאות שלכם

אא

בין אם אתם אוהבים קפה נטול קפאין יותר מקפה רגיל ובין אם אתם תחת משטר נטול קפאין קפדני, חשוב שתכירו את אחד החומרים היותר מסוכנים בקפה נטול - הטריכלוראתילן (שבשפה המקצועית קיבל את ראשי התיבות TCE).

אמנם קפה נטול קפאין אכן עונה על הצורך של אנשים רבים להפחית מכמות הקפאין היומית שלהם היות וכמות הקפאין שבו היא מזערית, אולם דווקא שם חשוב שנשים לב לטריכלוראתילן, שהוא החומר שלמעשה מחליף את הקפאין. 

מחקרים שנעשו על החומר הזה במשך כ-100 שנה, מצאו כי הם אחראיים על היווצרותם והתפתחותם של תאים סרטניים ובפרט על לימפומה נון הודג'קינס, סרטן הכבד וסרטן הכליות ר"ל.  איפה עוד תוכלו למצוא את החומר הזה? אולי לא ממש תשמחו לגלות שהוא נמצא גם בתהליך ייצור נוזלי קירור, חומרים ממיסי שומנים ממתכות כבדות וכן במגבונים, מסירי צבעים, חומרי ניקוי שטיחים, מסירי כתמים בענף הטקסטיל, טיפקס ועוד ועוד. 

הרשימה ארוכה וכלל לא משמחת. במחקר חשוב שבוצע לפני מספר שנים נמצא כי ה-TCE מתפרק בצורה מאוד איטית, ולדאבון הלב, שמו נקשר גם בגורמים שונים להפלות ומחלות לב. בשל הסיכון הרב שלו הוא נאסר לשימוש במדינות רבות כבר משנת 1977.

זאת ועוד. מחקר נוסף שתוצאותיו פורסמו בספריה הלאומית לרפואה (National Library Of Medicin) מצא כי TCE משפיע לרעה על מערכת העצבים המרכזית, מערכת החיסון ומערכות הרבייה - בפרט כאשר מדובר בהריון בשלביו הראשונים. 

היות ואין תחליף ל-TCE וכל סוג של קפה נטול קפאין מכיל אותו, 'שומר נפשו - ירחק'.

תגיות:סכנהקפהנטול קפאין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה