חדשות בארץ

החייל הפצוע הגיע להלוויה של מפקדו ובכה: "מוכן למות בשבילך"

מרגש: להלוויה של סרן הראל איתח הי"ד מסיירת גבעתי הגיעו החיילים עליהם פיקד. יונתן, שנפצע בעצמו בעזה, הגיע במיטת בית החולים ולא הותיר עין יבשה

(צילום: Liron Moldovan/Flash90)(צילום: Liron Moldovan/Flash90)
אא

במשך שבוע נלחם סרן הראל איתח הי"ד, מפקד צוות בגבעתי, על חייו. רבים משכונת רמת פולג בנתניה הגיעו ללוויה של הקצין בן ה-22 כדי לחלוק לו כבוד אחרון, אחרי שנפצע באורח אנוש ששה ימים קודם לכן. חלק מחייליו של הקצין העידו על מנהיגותו וגבורתו, אבל מקרה אחד היה יוצא דופן – חייל פצוע הגיע ללוויה כדי לחלוק כבוד אחרון למי שפיקד עליו.

אחד הלוחמים שהיה פקוד של איתח הוא יונתן, שנפצע בעצמו בלחימה והגיע לחלוק כבוד אחרון כשהוא על מיטת בית החולים. בקול חנוק הוא לחש על הקבר: "אני אוהב אותך ואני מסכים למות בשבילך עוד עשר פעמים. ואני איפצע עד סוף העולם, ואני פשוט גאה, גאה להיות החייל שלך. אמרתי לך את זה, ידעת את זה, וחשוב לי שעדיין תדע את זה".

אף עין לא נותרה יבשה במהלך הלוויה, בטח לא עבור לוחמי פלס"ר גבעתי, החיילים עליהם פיקד במשך 8 חודשים. "הוא היה הפרצוף הראשון שראינו בצה"ל, ליווה אותנו לאורך כל הדרך", סיפר סמ"ר דוד לחדשות 12. "כל רגע שראינו אותו הוא לימד אותנו ערכים, מה זה להיות בן אדם טוב. לדעת קודם כל איך לעזור לאחר לפני שאתה חושב על עצמך, ובאותו זמן גם הפך אותנו לאנשים הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. באמת שזו הייתה הזכות הכי גדולה שהייתה לנו, הפרס הכי גדול שיש זה להגיד שאתה בצוות איתח".

מאוחר יותר הציגו חולצה שקיבלו מאיתח ב"יום קצין", אז התנדבו איתו בדרום. "חפרנו בחקלאות שם ועזרנו לבן אדם להשתקם אחרי תקופה מאוד קשה, בסוף היום הוא הביא לנו את החולצות האלה", אמר סמל רועי. "זה פרק מאוד משמעותי בחיים שלנו בסיירת גבעתי, צוות איתח. חיכינו לזה מאז שהתגייסנו לקבל את החולצה הזאת. זה באמת איזה אקט שאתה מקבל את החולצה מהמפק"צ שלך, היינו מאושרים עד השמיים שקיבלנו אותה".

תגיות:חייליםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה