חדשות כלכלה

מחיר הדלק עלה הלילה – כמה נשלם החל מהיום?

אחרי שנשאר יציב במשך זמן רב, מחיר הדלק עלה ב-28 אגורות לליטר. המשמעות: תוספת של עוד 4% לחשבון החודשי שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי זמן רב שהיה יציב, מחיר הדלק עולה. צו הבלו הביא לסבסוד המחירים, כך ששילמנו פחות על הדלק, אך הלילה (בין ראשון לשני) בחצות עלה המחיר ב-28 אגורות לליטר - עלייה של כ-4% בחודש. ההודעה על ההתייקרות פורסמה בשעות הערב המאוחרות, זאת בשל טענה כי משרד האנרגיה והתשתיות לא קיבל עדכון מהאוצר על עתידו של הצו. עבור משפחה ממוצעת, מדובר בתוספת של עשרות שקלים בחודש.

הצו שמוריד את מחירי הדלק נכנס לתוקף לאחר שאביגדור ליברמן שהיה שר האוצר באפריל 2022, הביא להחלטה כי הדלק יופחת בחצי שקל לליטר. הצו הפחית את מס הבלו אך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא האריך אותו ולכן המחיר התעדכן.

בעקבות הדברים, החל מהיום יעמוד המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי על 7.22 שקלים לליטר - עלייה של 28 אגורות מהעדכון הקודם. באילת יהיה המחיר 6.17 שקלים לליטר.

ממינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות נמסר כי "בחצות הלילה עודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.22 ש"ח לליטר, עליה של 28 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.17 ש"ח לליטר, עליה של 24 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם".

כידוע, מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק). בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לש"ח מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

באגף התקציבים ובאגף הכלכלן הראשי הסבירו לאחרונה כי לא יהיה אפשרי, מבחינה תקציבית, להמשיך את סבסוד מס הדלק. במשרדי ראש הממשלה ובלשכת שר האוצר התעקשו להמשיך בסבסוד, משום שעליית מחיר הדלק עלולה להגביר את עליית המחירים (עלייה באינפלציה).

תגיות:התייקרותמחיר הדלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה