חדשות בארץ

מקומם: התפריט הבשרי של מחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טוען כי הנחה את נציבת שב"ס קטי פרי להוריד מהתפריט של המחבלים את כל הבשרים, אלא שהוראתו לא בוצעה: "היא הלכה מאחורי הגב שלי ולא קיימה את המדיניות. עכשיו אנשים מבינים למה אין סיכוי שנאריך לקטי פרי את הכהונה אפילו לא ביום אחד"

אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

נמשך העימות בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לנציבת שב"ס קטי פרי, והפעם – על רקע תנאיהם של מחבלי הנוח'בה שנתפסו ונמצאים בבתי הכלא בישראל.

על פי הדיווח בידיעות אחרונות, בן גביר נדהם כששמע מפרי כי האוכל אותו מקבלים המחבלים, שביצעו את הטבח ביישובי העוטף, זהה לאוכל שמקבלים המחבלים הוותיקים שמרצים עונשי מאסר בבתי הכלא.

התפריט של מחבלי הנוח'בה כולל מנת בשר בארוחת הצהריים, ארבעה ימים בשבוע. הם יכולים לבחור בין חזה הודו, שניצל עוף או נקניקיות. ארוחות הבוקר כוללות גבינות, ממרחים ותה. בערב מקבלים המחבלים ירק, אורז או פלאפל, טחינה או חומוס, שעועית וטונה, וכן ביצים בחלק מהארוחות. בנוסף, שלוש הארוחות שמקבלים המחבלים ביום כוללות לחם.

עוד דווח, כי לטענת השר הוא הנחה את פרי "להעיף" מהתפריט את כל סוגי הבשר. בריאיון הבוקר (שני) לגלי ישראל, אמר בן גביר: "לפני חודשיים ראיתי את התפריט הזה ואמרתי לנציבת שב"ס – לא יהיה. אמרתי שאין דבר כזה שהחטופים שלנו אוכלים בעזה חצי פיתה ביום, והרוצחים יאכלו כאן תפריט כזה".

"פניתי ליועצים המשפטיים, ושאלתי אם יש מניעה לצמצם את התפריט הזה. אמרו לי שאין שום מניעה, גם לא לפי הדין הבינלאומי. ברגע שזו התשובה שקיבלתי, הוריתי לנציבת שב"ס לשנות את התפריט. היא אמרה לי 'כן כן כן', אבל עכשיו אני מגלה שזה לא השתנה. היא הלכה מאחורי הגב שלי ולא קיימה את המדיניות".

"עכשיו אנשים מבינים למה אין סיכוי שנאריך לקטי פרי את הכהונה אפילו לא ביום אחד", תקף בן גביר. "הסתיימו הימים שהליצנות הזו עובדת. אני רוצה לשמור על כבודה אבל לא יקרה מצב כזה שפקיד יתנהל אחרת מהמדיניות שהוכתבה לו".

"התפריט מחר בבוקר יהיה תפריט אחר. קטי פרי מסיימת את התפקיד שלה, והוא לא יימשך אפילו לא ביום אחד מעבר. תודה רבה לנציבה על שנות שירות, נביא מישהו אחר", סיכם השר לביטחון לאומי.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות, ובהתאם למדיניות נציבת בתי הסוהר לצמצום תנאי המחיה של האסירים הביטחוניים למינימום המתחייב על פי חוק, עודכן לוח המזון לעצורים ולאסירים הביטחוניים, תוך מתן מינימום התחליפים המתחייבים על פי דין. לצד זאת, הופסקה בראשית מלחמת חרבות ברזל האפשרות לרכישת מוצרי קנטינה והוצאו משימוש כלל מוצרי החשמל".

תגיות:חמאסשב"סמחבליםאיתמר בן גבירקטי פרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה