חדשות בארץ

פעילי טרור חשפו בחקירה: כך החמאס עושה שימוש באזרחים בעזה

"הרגשתי שאנחנו האזרחים מגנים אנושיים. למה שנגן על חמאס? אנחנו רוצים להינצל בעצמנו", כך אמר זוהדי עלי זהדי שאהי, ששימש כפעיל בחמאס, בחקירתו בשב"כ

צילום: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל
אא

פעילים בארגון הטרור חמאס ובארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי נעצרו ונחקרו על ידי חוקרי המודיעין מיחידת 504 של צה"ל. הם חשפו את מה שמדינת ישראל טוענת במשך שנים – חמאס מנצל אזרחים עזתיים ועושה שימוש במתקנים אזרחיים ברצועה על מנת לבצע פעילויות טרור.

זוהדי עלי זהדי שאהי, ששימש כפעיל בחמאס, אמר בחקירה כי הרגיש ש"האזרחים מגנים אנושיים, למה שנגן על חמאס? זו הטעות של חמאס. כאשר האזרחים יצאו מהבית, הם נעו לדרום הרצועה והיה שם מעבר בטוח ושבדרום יהיה אוכל ושתייה. עברנו במעבר הבטוח של חמאס ואז נתקלנו בבחורים שקראו לנו ללכת הצידה וצעקו לא ללכת דרומה ושיש שם הפצצות, והם הכניסו אותנו לבית החולים אל-שפפא".

זהדי שאהי סיפר שכאשר חיילי צה"ל הגיעו לבית החולים, המחבלים עלו מהקומה התת-קרקעית לקומת הכניסה של בית החולים והתיישבו יחד עם האזרחים שהיו שם. "הם היו מפוחדים. אפילו רבתי עם פעיל אחד ואמרתי לו: 'המקום שלך לא פה עם האזרחים למעלה, אלא למטה'. הוא אמר לי שברגע שתיגמר המלחמה הוא יתחשבן איתי. התחיל לאיים עליי".

מחמד דרויש עמארה, פעיל בג'יהאד האיסלאמי, סיפר בחקירה כי בזמן שהיה בבית הספר, הוא ביקש מהבן שלו ללכת לבדוק אם לא גנבו כלום מהבית. הילד פתח את הדלת וגילה 20 פעילים של חמאס ישנים בתוך הדירה. הדירה שלי אזרחית אבל הם צבאיים. היה צלף שישב ליד החלון ובחדר היו כמה פעילים. זה לא היה באישור שלי, כמובן. מישהו מהחמאס הגיע ליד בית של משפחה אחרת, לקח מטען כדי להטמין אותו ליד הבית. בעל הבית ירד לדבר עם הפעיל, אבל הוא אמר לו 'אם לא טוב לך - תצא מכאן, זה לא עניינך. אם צריך, אני אשים אותו גם בינך לבין אשתך'. לאחר מכן בעל הבית צעק עליו, והפעיל ירה לו ברגל".

דרויש אמר שבנוסף לפעילי חמאס שהתחבאו בביתו ללא רשותו, גם בן דודו מוסא, פעיל חמאס, ירה רקטות מנקודה הצמודה לביתו.

תגיות:חדשות היוםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה