חדשות בארץ

"אני אגיד לתינוק שאבא שלו היה גיבור": חיכה ללידת בנו הבכור ונפל בקרב

אלירז גבאי הי"ד נפצע בשבוע שעבר במהלך הקרבות בעזה, אך התעקש לחזור ולהילחם עם הצוות שלו. אתמול הוא הובא למנוחות, כשהוא מותיר אחריו אישה בהריון מתקדם: "מה קשור אלמנה בגיל 27? הלב מסרב להאמין שכבר לא תחזור"

הלוויתו של אלירז גבאי הי"ד. Photo by Michael Giladi/Flash90הלוויתו של אלירז גבאי הי"ד. Photo by Michael Giladi/Flash90
אא

רס"ם במילואים אלירז גבאי הי"ד נפל בקרב ברצועת עזה והובא למנוחות אתמול (ראשון) בבית העלמין הצבאי בטבריה. הוא הותיר אחריו אישה, קורל, שנמצאת בהריון מתקדם. "מה קשור אלמנה בגיל 27? הלב מסרב להאמין שכבר לא תחזור", כתבה בפוסט פרידה ברשת החברתית.

קורל סיפרה בחדשות הבוקר של ערוץ 12 על בעלה, שהתעקש להילחם עם הצוות שלו בעזה. "אני מלאת גאווה. לפני שאלירז הלך ביקשתי ממנו שלא יהיה גיבור, אבל איתו אין אופציה אחרת. הוא הסתער קדימה. הצוות שלו חשוב לו יותר מהכל", סיפרה.

אלירז נפצע מרסיסים במהלך הקרבות בעזה בשבוע שעבר, אך סירב להתפנות לקבלת טיפול רפואי. לאחר שהמשיך להילחם עם רסיסים ביד, ביקשו ממנו ללכת לבית החולים כדי לבדוק את הפציעה. כשהוא חזר הביתה, הוא לא היה רגוע. הוא אמר לקורל: "לא הגיוני שכולם נלחמים ואני פה. איזה פרצוף יהיה לי?".

בזמן הקצר שאלירז היה בביתו, נפלו שני חיילים מהגדוד שלו והוא החליט לחזור לקרב, לצוות שלו. "לא הייתה פה שאלה. אמרו לי כולם מסביב: 'הוא כבר נפצע, תגידי לו להישאר בבית'. אמרתי, מה זה יעזור? אם היה קורה הפוך, הוא היה עכשיו בבית והיה קורה משהו לאחד החברים שלו, הוא לא היה סולח לעצמו בחיים. כל אחד והגורל שלו. הכל כתוב מלמעלה".

ביום חמישי האחרון, קורל הסיעה את אלירז לנקודת האיסוף. הם נפרדו אך היא לא האמינה שלא תראה אותו שוב. "הוא כבר חזר מעזה פעם אחת, מה זה עוד פעם בשבילו? כנראה שהוא כבר לא יחזור יותר", אמרה. 

קורל לא יכולה להרחיב על נסיבות נפילתו של אלירז, אבל היא אומרת בריש גלי: בעלי היה גיבור. "זה מה שהוא היה רוצה. מספיק שבן אדם אחד יגיד שהוא המלאך השומר שלו, שבזכותו הוא כאן. זה מספיק לאלירז שלי. אני גאה בו. כשהוא נכנס לעזה בפעם הראשונה אמרתי לו: 'תשמור על עצמך'. הוא אמר: 'אשמור על עצמי ועל הצוות'. הוא לא היה מפקד צוות, לא דרג ניהולי, הוא לא אמור לחשוב על זה שישמור על כולם. אבל, הצוות שלו הם כמו המשפחה שלו".

כשנשאלה קורל מה תספר לתינוק על אבא שלו, היא אמרה: "אני אספר לו שאבא שלו גיבור, שהסתער קדימה, שלא פחד מכלום, כי מה שהיה לו חשוב זה לשמור עלינו, שיהיה לנו פה מקום טוב לחיות בו, בלי פחד".

תגיות:חרבות ברזלחדשות בארץחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה