חדשות בארץ

מרגיש את הסוף? אחרי שסירב לנהל מו"מ תחת אש, סינוואר מגמיש עמדות

משלחת ישראלית ומשלחת של חמאס נמצאות בקהיר. בינתיים, סינוואר מבקש מהרשות הפלסטינית להכניס את חמאס לתוך אש"ף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחמאס התעקשו לאחרונה שלא לנהל משא ומתן עם ישראל תחת אש, אלא שמנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר הגמיש את עמדותיו. לפי דיווח של אהוד יערי, משלחת של חמאס הגיעה אתמול (שני) לקהיר על מנת לדון בנושא החטופים, כשבמקביל דווח שסינוואר מציב אולטימטום לרשות הפלסטינית. הוא דורש מאבו מאזן להכניס את חמאס, יחד עם שאר הפלגים מהרצועה, לתוך אש"ף, כבר עכשיו, לפני שהמלחמה הסתיימה. בנוסף, סינוואר דורש לקיים בחירות ברשות הפלסטינית.

אתמול דווח בעיתון הסעודי (שמופץ בעיקר בלונדון), א-שרק אל-אווסט, שגם משלחת ישראלית בבירת מצרים כדי לדון בנושא. מנהיג חמאס מנהל את המגעים בקהיר, ממקום מושבו בדרום רצועת עזה.

כזכור, הקבינט דן אתמול בסוגיית החטופים, כדי להבין אם ניתן להתקדם בנושא, ומה צריך לעשות על מנת שזה יקרה. ראש המוסד, דדי ברנע, עדכן את חברי הקבינט על איתותים מצד חמאס לקטאר, לפיהם הוא מוכן לנהל "שיח תחת אש" על בסיס אותה הצעה שהוגשה על ידי הקטארים.

המתווה הקטארי כולל את ההצעה הישראלית לפעימה הומניטרית, אבל מוסיף פעימה נוספת שכוללת סיום לחימה, נסיגה של צה"ל מעזה, שחרור כל החטופים וחתירה למתווה מדיני. ישראל לא מוכנה לסיים את המלחמה, כנראה מתוך הבנה שזהו ניצחון לחמאס וצריך למוטט אותו. ההערכה היא שישראל בדקה האם ניתן, בזכות לחץ צבאי והלחץ מצד מצרים, להביא את סינוואר לשולחן המו"מ.

עדיין לא ברור האם עסקת חטופים תצא לפועל ובאיזו מתכונת, אבל על פי מה שנראה כרגע, אין הסכמות לגבי חלק מהותי מהסעיפים. ישראל לא תסיים את המלחמה עכשיו ואם חמאס תמשיך להתעקש, לא נראה שיהיה הסכם. יחד עם זאת, ייתכן והקטארים ימצאו פתרון לנושא הזה ויציעו הצעה לשחרור החטופים במקביל להפסקת אש.

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה