חם ברשת

חנוך דאום: "עזה חרבה, ייקח עשור לשקם אותה, אבל העזתים צוהלים כי הייתה אזעקה"

הקומיקאי כתב פוסט על דרך המחשבה של תושבי הרצועה וציטט את גולדה מאיר: "שלום יבוא כשהערבים יאהבו את ילדיהם יותר משהם שונאים אותנו". וגם: סיפור מרגש על חייל צה"ל

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במהלך הלילה שבין ראשון לשני נורה מטח רקטות לאזור המרכז, השפלה ויישובי עוטף עזה. על פי ההערכות, לפחות 20 רקטות שוגרו לשטח ישראל, ובארגון הטרור הרצחני חמאס טענו כי שיגרו רקטות מסוג אחר.

העיתונאי והקומיקאי חנוך דאום זעם על התגובה של תושבי עזה, ולא על מטח הרקטות, שבו לא היו נפגעים. דאום כתב בפוסט כמה חולנית המחשבה של תושבים בעזה, ששונאים יותר את ישראל, מאשר אוהבים את אנשי המקום. "לסיכום ליל אמש, רק שנזכור כמה חולנית דרך המחשבה שלהם", כתב דאום, "אמש בחצות אנשים בעזה הריעו וחגגו. ראיתי סרטונים שלהם. הסיבה לצהלות השמחה: 20 רקטות נורו לישראל".

"עזה חרבה. גופותיהם נערמות. ייקח יותר מעשר שנים לבנות מחדש את בתיהם", הוא המשיך, "אין להם פרנסה ואוכל ומים זורמים. אבל הם צוהלים, כי אצלנו הייתה אזעקה". לבסוף ציטט דאום את ראש ממשלת ישראל לשעבר, גולדה מאיר: "שלום יבוא כשהערבים יאהבו את ילדיהם יותר משהם שונאים אותנו".

קודם לכן, דאום בחר לספר על כמה אדירה הרוח של חיילי צה"ל במלחמה הזאת. "פגשתי פצוע מיחידה מסווגת", כתב. "אי אפשר לספר כלום ולהראות כלום, וגם לי הוא לא באמת אמר הרבה. אבל משפט אחד בכל זאת אני יכול להגיד, וזה חשוב בעיני כדי שתבינו איזה דור יש לנו פה: זה היה מבצע מאוד מסובך. והוא היה הראשון שאמור להיחשף לסכנה. מניתוח קר של המשימה שניתנה להם, הוא העריך שיש לו חמישים אחוז סיכוי למות במבצע הזה. הוא לא חלק את המחשבה הזו עם איש אבל דאג להשאיר מכתבי פרידה להוריו ואחיו. ברוך השם הוא איתנו עדיין (יש לו דרך ארוכה בשיקום), אבל תחשבו על בחור צעיר שמבין כי הסכנה במבצע אליו הוא יוצא כה גדולה, והוא נושך שפתיים, כותב דברי פרידה, מיישיר מבטו לסכנה ויוצא לקרב".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עזהחנוך דאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה