חדשות בארץ

טיל נ"ט פגע בבניין ביישוב שלומי. הבעיה: לא הופעלה אזעקה

שני טילי נ"ט שוגרו הבוקר (שלישי) ליישוב שלומי שבצפון הארץ, כשהראשון התפוצץ ליד בניין קומות וגרם נזק לרכוש. ראש המועצה: "אירוע חמור מאוד, בנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני טילי נ"ט שוגרו הבוקר (שלישי) ליישוב שלומי שבצפון הארץ, כשהראשון התפוצץ ליד בניין קומות וגרם נזק לרכוש. בשלומי מוטרדים מאוד מהירי מלבנון. ראש המועצה המקומית, גבי נעמן, אמר הבוקר: "זה אירוע חמור מאוד, ובנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. הירי הבוקר ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי. לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן".

האירוע בשלומי מטריד בעיקר לנוכח העובדה שלא הופעלה אזעקה באזור. ביישוב ציינו כי אין נפגעים באירוע אלא לרכוש בלבד, ובצה"ל הוסיפו כי הם משיבים אש לעבר מקור הירי.

העובדה שטיל פגע בבניין ללא אזעקה מוכיחה שתושבי שלומי והסביבה, שעזבו את בתיהם ונחשבים למפונים, עדיין לא בשלים לחזור. זה יכול לקרות בעוד מספר שבועות או חודשים, אבל כל עוד המצב נמשך – הדבר ישפיע מאוד על העתיד של היישוב הצנוע.

מצה"ל נמסר כי הוא תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון. מטוס קרב תקף במהלך הלילה תשתית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל. לגבי האירוע ביארון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שבשטח לבנון.

ומה קורה בדרום? במהלך היממה האחרונה כוחות זרוע הים והחטיבות המתמרנות זיהו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה במטרה לפגוע בכוחותינו. כוחות זרוע הים, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר והכוחות הקרקעיים חיסלו מספר מחבלים והשמידו מטענים שהיוו איום על הכוחות.

מדובר צה"ל נמסר כי בדרום העיר עזה, כוחות מצוות קרב חטיבת ראם (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם.
במרחב חאן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקפו מספר תשתיות טרור שסיכנו את כוחותינו. הכוחות פשטו בהכוונה מודיעינית על דירות מבצעיות בהן אוחסנו אמצעי לחימה והוכוונו מהן פעולות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

בנוסף, במרכז רצועת עזה, במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646, אותרה מעבדה המשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות טווח. המשגרים הושמדו על ידי כוחות הנדסה. במרחב ג'באליה, צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל עשרות מחבלים, ביניהם כאלו שניסו להניח מטענים, אחרים שהפעילו רחפנים ומחבלים חמושים שזוהו נוסעים לעבר כוחותינו. במרחב אל בורייג' צוות הקרב של חטיבת גולני איתרו מספר משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר"א.

תגיות:טיליםשלומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה