חדשות בארץ

המרצה הבכיר באוניברסיטת ת"א: בלי דיסקית חטופים או הכיתוב "ביחד ננצח"

ראש ביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטת ת"א הנחה את הסגל לנהוג ברגישות בזמן המלחמה. הוא אסר להגיע עם רובים לכיתות, מה שיגרום לדבריו להסחת דעת. כך הגיבה האוניברסיטה

(צילום: Moshe Shai/Flash90)(צילום: Moshe Shai/Flash90)
אא

פרופ' סיון טולדו, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, דרש מהמרצים להימנע מלהגיע לכיתות עם דסקית החטופים או הכיתוב "ביחד ננצח". לטענתו, הדבר עלול להוביל לשיח על המלחמה ולתגובות מצד סטודנטים. באוניברסיטה לא מכחישים את הדברים וטוענים כי טולדו המליץ לחברי הסגל כיצד לנהוג מתוך רצון לגרום לסטודנטים להימנע מהסחות דעת.

"קשה ללמד בזמן מלחמה וקשה ללמוד בזמן מלחמה. למי שהיו או עדיין מגויסים ולמי שיקיריהם נפגעו המעבר קשה במיוחד", כתב טולדו באיגרת למרצים בבית הספר. "רוצה לספק סביבת למידה שתמזער ככל הניתן את הסחות הדעת שעלולות לנבוע מהמלחמה ותאפשר לסטודנטים וסטודנטיות להתרכז בלימודים במצב קשה".

"ההימנעות של סגל ההוראה מדיון במלחמה ומסממנים של אבל, של תמיכה בחטופים ומשפחותיהם, וכדומה, אינה מביעה העדר אמפתיה ואינה מזלזלת בשכול ובהקרבה של החיילים והחיילות", הוסיף טולדו. "היא גם לא מהווה ביטול של חופש הביטוי. אפשר בהחלט להתבטא ואפשר ולהשתתף בצער המשפחות השכולות ובדאגה של משפחות החטופים, אבל במקום אחר ובזמן אחר שבו איננו מלמדים. ההימנעות נובעת משיקול אקדמי: הרצון לספק לסטודנטים ולסטודנטיות סביבה חופשית מהסחות דעת, וכמובן גם מהטרדות ומחשש מתגובות קשות של אחרים או אחרות".

בהמשך, התייחס טולדו לנושא נשיאת כלי נשק בקמפוס: "אין אנו רגילים לראות רובים בכיתות, ויהיו סטודנטים וסטודנטיות שזה יסיח את דעתם. זה לא בשליטתנו. אבל את הסחות הדעת שבשליטתנו ננסה למזער".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "פרופ' סיון טולדו הביע את דעתו האישית והמליץ לחברי הסגל שלו כיצד לנהוג, מתוך רצון לבודד את התלמידים מהסחות דעת ולהקל עליהם להתרכז בלימודים".

תגיות:אוניברסיטת תל אביבחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה