חדשות בארץ

עם שטריימל ורובה: מפקד כיתת הכוננות של קריית מלאכי - קצין דובדבן שחזר בתשובה

אסף פלג התעורר בבוקר שמחת תורה לקולות הטילים והאזעקות בקריית מלאכי. כקצין לשעבר ביחידת דובדבן, הוא ירד עם נשק כדי להגן על המתפללים, ובהמשך הקים כיתת כוננות בעיר

אא

מי שמפקד היום על כיתת הכוננות בקריית מלאכי הוא אסף פלג, שתושבי העיר כבר התרגלו לראות כחסיד לבוש בשטריימל עם רובה על הכתפיים. פלג שירת בעברו כמפקד צוות מיוחד ביחידת דובדבן, וב-7 באוקטובר הוא יצא להגן על המתפללים מפני סכנה.

בבוקר של שמחת תורה, פלג התעורר לקולות האזעקות. בראיון לחדשות 12 אמר: "רצתי מהר לגג, ראיתי איך אנחנו מוקפים מכל סביבתנו בעמודים של עשן. מהרגע הזה התחיל רצף של אזעקות. כשעה וחצי אחר כך התחלתי לאבטח את הרחוב, הייתי למטה ברחוב בקריית מלאכי ואבטחתי את התפילות. התאספנו כמה חבר'ה חמושים, נתנו הנחיות ביטחונית ולאורך כל היום היינו ברחוב ואבטחנו את השכונה ואת המניינים".

פלג הסביר, כי באותה שבת לא הבין את גודל האסון משום שהיה מנותק מהטלוויזיה והחדשות. הוא הבין שמתרחש אירוע חמור, אבל לא דמיין עד כמה. "אני מאוד כועס על עצמי ומכה על חטא כי בתור איש צבא לשעבר, לא הבנתי שיש פה אירוע שמצריך גם אותי לקפוץ לשם לשטח ולהילחם על חיי מדינת ישראל, אבל זה מצב נתון וכנראה שכך הקדוש ברוך הוא רצה", אמר.

מאותו יום, פלג וחבריו עסוקים בהקמת כיתת כוננות והשגת לגיטימציה מהעירייה והמשטרה. "לפני שחזרתי בתשובה, הייתי מפקד צוות מיוחד בדובדבן - בתקופת האינתיפאדה השנייה הקמתי את יחידת הפורצים של דובדבן, אותו צוות שממנו נפלו שלושה לוחמים בלחימה האחרונה. זה היה פרויקט רציני מאוד שלי ביחידה, שירתי ביחידה כמעט 5 שנים. הייתי מיועד להקמת פלגה ובחרתי להשתחרר – זה סיפור ארוך ועמוק".

בעקבות מבצע ביחידה, פלג החל את תהליך החזרה בתשובה שלו, שהמשיך בטיול בהודו והסתיים בארץ הקודש. היום הוא מגדיר את עצמו כחסיד, וקורא לחרדים כמוהו לתרום את חלקם במקום שבו הם יכולים ובאופן שמכבד את אורח ודרכי חייהם: "זה לא רק בעניין של גיוס. הרי כולם יודעים מה היה בדרום ומה זק"א עשו שם - חברים שלי מכיתת הכוננות הם אנשי זק"א כבר הרבה שנים, ומה שהם עשו ב-7.10 וב-8.10 והלאה זה משהו שאני לא חושב שלוחמים ביחידות מיוחדות יכולים לעשות, לא יודע אם אני יכול לעשות דבר כזה. אז כל אחד נותן את חלקו במקום שבו הוא נמצא, ומה שחשוב שכולם ייתנו את חלקם כתף אל כתף ולב אל לב - בזה אני לגמרי מאמין".

תגיות:מגזיןחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה