חדשות בארץ

"האוויר הלך ונגמר לי, לא יכולתי לדבר": הלוחם שנפצע קשה מירי RPG שוחרר מבית החולים

ר', לוחם ביחידה מובחרת שנפצע קשה בקרבות בעזה, שוחרר מבית החולים שערי צדק: "אין ספק שהוא ניצל בנס"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ר', לוחם ביחידה מובחרת שנפצע באורח קשה בקרבות ברצועת עזה, שוחרר היום (רביעי) מבית החולים שערי צדק בירושלים.

טיל RPG שוגר לבית בו שהה ר' עם חבריו לצוות, ופגיעת ההדף גרמה לקרע באפוד הקרמי ולקרע בגב עד בית החזה. "עמדנו כבר לצאת בתוך שעה מהאזור בו שהיינו במשך כמה ימים", משחזר ר'. "השלמנו כמעט את פינוי הזירה לגמרי, ובתוך שעה היינו אמורים להיות באזור אחר. לפתע נשמע פיצוץ, עפתי על הרצפה והרגשתי שאני לא מסוגל לדבר. האוויר הולך ונגמר לי ואני לא מסוגל להזעיק עזרה".

החברים הנוספים בצוות, שעמדו כמה מטרים ממנו במתחם, שאלו אחד את השני אם כולם בסדר ואם מישהו נפגע, אבל ר' לא היה יכול להשיב: "אני רוצה להשיב להם, לצעוק שנפגעתי שאני זקוק לעזרה, אבל אני לא מצליח. התחלתי לירוק ולעשות רשרושים כדי שמישהו יבחין בי. הבחנתי שאני יורק דם, אבל זה הצליח ליצור רשרושים".

ר' הצליח למשוך את תשומת לבם של חבריו, והם זיהו שהוא נפגע. בתוך דקות ספורות הגיע כוח חילוץ, שפינה אותו ברכב משוריין לאזור בו הוא הועלה על מסוק בטיסת חילוץ חירום לבית החולים סורוקה.

צוות החילוץ המיומן זיהה את הפגיעה בבית החזה ואת הקושי של ר' לנשום, וביצע פעולות הצלה רפואיות בשטח כדי להציל את חייו. "בתוך כשעה הייתי בחדר הניתוח בסורוקה, שם בוצע ניתוח חירום שהציל את חיי, הוכנס נקז לבית החזה. לאחר התייצבותי, הועברתי למחלקה לניתוחי לב חזה בשערי צדק".

מנהל המחלקה, ד"ר דני פינק, מספר: "ר' הגיע אלינו לאחר פגיעה משמעותית מאוד בבית החזה. מדובר באירוע שבו חודרים אוויר ודם לבית החזה, הריאה הימנית קרסה, ולמעשה היינו צריכים להחזיר אותה לתפקוד".

הפגיעה באפוד (קרדיט: שערי צדק)הפגיעה באפוד (קרדיט: שערי צדק)
"מדובר בפגיעת הדף משמעותית שגרמה לקרע באפוד הקרמי, וכתוצאה מכך לקרע בגב ובשרירים שסביב בית החזה", מסביר ד"ר פינק. "אין ספק שהוא ניצל בנס. האפוד הקרמי הציל את חייו, הצוות הרפואי בשטח היה מיומן, זיהה את מצב החירום והקושי הנשימתי וביצע את הנדרש במהירות ובצורה נכונה. סטייה קטנה בצורת הפגיעה או רסיס שהיה חודר מהטיל – והתוצאה הייתה עלולה להיות קטלנית חלילה". 

לאחר אשפוז של כשבועיים מאתגרים במחלקה לכירורגיית לב חזה, במהלכם טופל בצורה אינטנסיבית, התאושש ר' בחסדי שמיים ושוחרר להמשך שיקום: "קיבלתי את חיי במתנה ואני אסיר תודה על כך", הוא אומר בהתרגשות.

תגיות:פצועיםשערי צדקצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה