חדשות בארץ

"צופה בשעות של סרטונים כדי להחליט": ריאיון עם האישה שקובעת מה עלה בגורל החטופים

ד"ר הגר מזרחי חברה בוועדה שקובעת האם החטופים נרצחו בשבי או שרדו את התופת: "אתה מחפש תנועות של העפעפיים, תנועות של הגוף, תגובה לכאב. לנתח את הסרטים פריים-פריים"

בעיגול: ד"ר הגר מזרחי (צילומים: Arie Leib Abrams, Gideon Markowicz / Flash90)בעיגול: ד"ר הגר מזרחי (צילומים: Arie Leib Abrams, Gideon Markowicz / Flash90)
אא

ד"ר הגר מזרחי מונתה לאחראית על הגדרת מצבם של החטופים. כמי שעומדת בראש הוועדה להערכת מצב החטופים בעזה, היא יודעת שלכל חוות דעת שלה יש השלכה גדולה על מה שיקרה בעתיד. "בכלל לא חשבתי ולא דמיינתי לעצמי שאי פעם אני אעמוד בסיטואציה הזו", אמרה לחדשות 12. "האירוע הוא זר לעולם בכלל, ולעולם הרפואה בפרט, כי יש לנו כללים מאוד סדורים איך קובעים מוות. יש דופק ויש לעשות אק"ג. ועדיין אנחנו מחפשים את כל הסימנים ואת כל הספקות, להתיר אותם, כדי לתת מענה שהוא מענה חד-משמעי וברור למשפחה".

בעקבות הטבח, עלו לא מעט שאלות: האם אפשר להכריז על מותם של חטופים בעודם בשבי? חלקם נרצחו ביישובי העוטף, חלקם נלקחו פצועים ולא שרדו, אחרים נרצחו בעזה. כדי להגיע למסקנות, הוקמה ועדת מומחים שמנסה להכריע מה עלה בגורלם של החטופים. "הוועדה אוספת כל בדל מידע, צופה בשעות של סרטונים", מספרת מזרחי. "אנחנו נמצאים בוועדה הזאת מתוקף תפקידנו כרופאים. אנחנו רוצים הוכחות שהמהות והבסיס שלהן הוא בסיס רפואי, זה לא רק לראות את הסרטונים. זה ממש לשבת ולנתח ולחפש תנועות נשימה. אתה מחפש תנועות של העפעפיים, תנועות של הגוף, תגובה לכאב. לנתח את הסרטים פריים-פריים. בעיקר אנחנו עוסקים גם בניתוח של פצעי הירי, איפה הם פגעו, איזה איברים נפגעו. המכלול כולו, יחד עם העובדה שאין כאן טיפול רפואי, מביא אותנו למסקנות".

כך הגיעה הוועדה למסקנה שאביב אצילי מניר עוז נרצח וכך גם עפרה קידר מבארי שגופתה עדיין בידי חמאס. כך הגיעו למסקנות חותכות לגבי ענבר היימן.

"אנחנו יושבים ואם אנחנו לא מגיעים למסקנה, אז אנחנו אומרים 'אנחנו לא מחליטים'. יגיעו חומרים נוספים, חמאס ישחרר משהו, יתקבל איזשהו מידע נוסף, נצרף את הדברים ונצפה עוד פעם מההתחלה ועד הסוף, ואז נקבל את ההחלטה". ד"ר מזרחי ציינה, כי ההחלטות כולן מתקבלות פה אחד: "אנחנו מחכים ובודקים את הנקודות, עד שאנחנו כולנו משוכנעים, מבחינתי מאה אחוזים. בדיקת הסי-טי מראה לנו האם יש קליעים, האם יש נתזים. עד עכשיו גופות שהגיעו ולכאורה החמאס אמר שהם נהרגו בגלל תקיפה של הצבא - זה לא נכון, אלו לא הממצאים. קשה בחלק מהמקרים לקבוע בדיוק מה הייתה סיבת המוות, אבל זה לא נראה שאנשים נפצעו והפציעות הן לא כאלה שמתאימות למתאר של הפגזה".

תגיות:חטופיםחרבות ברזלהגר מזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה